OPT2001 Optisyenlik IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT2001
Ders İsmi: Optisyenlik II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 4 3 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN KELEŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktor tarafından yazılan reçetelerin değerlendirilmesi ve gözlük camlarının özelliklerinin öğrenilerek hastalara doğru cam ve çerçeve kombinasyonun önerilmesi
Dersin İçeriği: Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü. Şemalı, şemasız reçete Uygulama, PL-CYL, SPH-CYL, gözlük montajları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reçete verilerine uygun gözlük camı seçimiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı
2) Santrasyon ve Desantrasyon; Prizmatik etki, İstenmeyen Prizmatik EtkiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı I
3) Santrasyon ve Desantrasyon; Prizmatik etki, İstenmeyen Prizmatik EtkiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı II
4) Uv ve göze olan etkisi Uygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı I
5) Uv ve göze olan etkisi Uygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı II
6) Gözlük camlarında absorbsiyon ve absorbsiyon sağlayan camlar; renkli,fotokromik, polarize camlarUygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı
7) Gözlük camlarında yansımalar-Antrefle kaplamalarUygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı
8) Yüksek Diyoptrili Camlar;-Yüksek indisli camlar-Lentiküler Camlar-Asferik camlar Uygulama: otomatik makinede gözlük camı montajı I
9) Yüksek Diyoptrili Camlar;-Yüksek indisli camlar-Lentiküler Camlar-Asferik camlar Uygulama: otomatik makinede gözlük camı montajı II
10) Lens AberasyonlarıUygulama: Misinalı çerçeveye cam montajı
11) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçeteUygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı I
12) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçeteUygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı II
13) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçete Uygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı III
14) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Akomodasyon, Presbiyopi ve Adisyon Uygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 5
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 128