POL3322 Electoral BehaviorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL3322
Ders İsmi: Seçmen Davranışı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri seçmen davranışını açıklamaya yönelik temel yaklaşımlarla buluşturmak için tasarlanmıştır. Öğrencilerden, bu disiplinin önde gelen araştırmacılarını anlamaya çalışmaları ve literatürün ilk örneklerinden başlayarak okumalar yapmaları istenecektir.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler, seçmen davranışı araştırmalarının tarihçesi hakkında bilgi sahibi olduktan sonra, en klasikten, en modernine kadar seçmen davranışı kuramlarını inceleyecektir. Öğrencilere, rasyonel-duygusal seçmen ikilemi, örnekleriyle anlatılacak ve daha sonra kuramlar Türk seçmen davranışı bakımından irdelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Seçmen davranışı çalışmalarına giriş • Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 2, London: Sage Publications, 2004.
3) Seçmen davranışı ile ilgili temel yaklaşımlar • Lau, Richard R., and Redlawsk, David P., How Voters Decide. Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2006.
4) Seçmen davranışında rasyonellik ve duygusallık • Bartels, Larry M., “The Irrational Electorate” in The Wilson Quarterly, Autumn 2008, pp. 44-50.
5) Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi • Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
6) Ara Sınav
7) Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi • Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
8) Sosyolojik oy verme davranışı Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 3, London: Sage Publications, 2004.
9) Sosyo-psikolojik oy verme davranışı • Harrop, Martin and Miller, William, L., Elections and Voters, Chapter 6, London: The MacMillan Press, 1987.
10) Din, dindarlık ve seçmen • Esmer, Yılmaz and Pettersson, Thorleif “The Effects of Religion and Religiosity on Voting Behavior” in Dalton, Russell J. and Klingemann, Hans-Dieter, The Oxford Handbook of Political Behavior, Oxford: Oxford University Press, 2007.
11) Oy verme davranışına deneysel yaklaşımlar • Blais, Andre, et. al. eds., Voting Experiments, Introduction, Switzerland: Springer, 2016.
12) Biyoloji, nörobilim ve oy verme davranışı • “Can Your Genes Predict Whether You’ll Be a Conservative or a Liberal?” Avi Tuschman, The Atlantic, October 24, 2013.
13) Türk seçmeni • Esmer “At the ballot box: determinants of voting behavior” in Sayari and Esmer, ch.5 and Esmer, Karadon and Baykal “Urban myths versus realities” in Canan-Sokullu, pp. 43-62.
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. 4
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 5
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 5
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 4
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 4
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 4
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 5
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 5
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 99
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 148