ENR3001 Non-Technical Aspects of EngineeringBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENR3001
Ders İsmi: Mühendisliğin Teknik Olmayan Yönleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LÜTFİ ARDA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: (Etik) Öğrenci, mühendisliğin etik sorumluluk bilincini kazanacak, farklı etik teorilerini ve etik problem çözme tekniklerini göz önüne alarak etik kararlar alabilecek ve mesleki etik kurallara dikkat edecektir.
(Proje yönetimi) Öğrenci, bir projenin nasıl tanımlanacağını ve kritik yol yöntemini kullanarak zamanlamayı ve maliyetleri tahmin etmeyi öğrenecektir.
(Risk ve değişim yönetimi) Öğrenci, riskle ilgili temel kavramları ve değişim ve gelişim yoluyla riski hafifletecek teknikleri öğrenecektir.
(İnovasyon) Öğrenci yenilik ve yenilikçi stratejilerin farkında olacaktır.
(Girişimcilik) Öğrenci, yaratıcılık yönetiminin ve inovasyonun girişimciliğe yol açabileceğini öğrenecektir.
(Mühendislik standartları) Öğrenci, ulusal ve uluslararası standartların ve bunların nasıl aranacağının farkında olacak.
(Sağlık ve güvenlik) Öğrenciler, iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrayacaklar ve sağlık ve güvenlik risklerini tanıyabileceklerdir. Öğrenciler bir organizasyonda bir sağlık ve güvenlik yönetim programının uygulanmasına nasıl başlayacaklarını kavrayacaklardır.
(Mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları) Öğrenci, ulusal ve uluslararası çevre yasası ve patent ve fikri mülkiyet hukuku hakkında bilgi sahibi olacaktır.
(Sürdürülebilir kalkınma) Öğrenciler, sürdürülebilirlik konularının, ürün geri kazanımının ve ürün iyileştirme seçeneklerinin öneminin farkına varacaktır.
(Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki küresel ve sosyal etkileri) Öğrenci, sanayi faaliyetlerinin çevre ve insan sağlığına etkilerini listeleyecek; Küresel iklim değişikliğinin nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilecek; Malzemelerin dönüşüm diyagramını ve çevrimdeki her evreye ait ilgili konuları tartışır hale gelecektir.
(Yaşam boyu öğrenme) Öğrenci, yaşam boyu öğrenme kavramını inşa edecek ve tartışacak ve kendileri için hayat boyu öğrenme becerisini kazanacaktır.
"
Dersin İçeriği: Ders kısaca giriş seviyesinde: Etik, Proje yönetimi, Risk ve değişim yönetimi, İnovasyon;Girişimcilik, Mühendislik standartları, Sağlık ve güvenlik, Mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarını, Sürdürülebilir kalkınma, Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki küresel ve sosyal etkileri, Yaşam boyu öğrenme konularını kapsayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş -
2) "Mühendislik etiği I: Mesleki Mühendis ve sosyal sözleşme; Dört ahlaki (değer) kuram, vicdan özgürlüğü; Mesleki etik kodları, kendi kodunuzu oluşturun." -
3) "Mühendislik etiği II: Etik problem çözme teknikleri; Kazaların doğası, güvenlik, vaka analizi; Çevre etiği." -
4) Proje Yönetimi I:Proje nedir ve modern proje yönetimi tanimi -
5) Proje Yönetimi II:Proje süre ve maliyetini tahmin etmek - cpm metodu -
6) Temel risk konuları ve riski önlemek için kullanılabilecek değişim yönetimi teknikleri -
7) "İnovasyon: İnovasyonun tanımı ve önemi, inovasyon türleri, inovasyon stratejiler, yeni ürün geliştirme." -
8) Girişimcilik: Girişimciliğin tanımı ve önemi, girişimcilik türleri, girişimcilik stratejileri, iş modelleri, girişimcilik, ürün portföyü yönetimi. -
9) "Mühendislik standartları: Mühendislikte standardizasyon kavramı. Ana standartlar ve mesleklerle ilişkisi. Mühendislik standartlarını yayınlayan ulusal ve uluslararası meslek kuruluşlarının örnekleri. ISO (Uluslararası Standartlar Organizasyonu), Eurokodlar, TS (Türk Standartları) ve ANSI (Amerikan Ulusal Standartlar Enstitüsü). Standartları arama ve bunlara erişme." -
10) "Güvenlik ve sağlık nedir? Emniyet ve sağlık tarihsel gelişimi ve spesifik sağlık problemlerinin rolü Kazaların önlenmesi programlarının geliştirilmesi Güvenlik organizasyonlarının hazırlanması Emniyet ve sağlık için entegre yaklaşım Bir güvenlik ve sağlık yönetimi programının unsurları Yönetim / çalışan ekip yaklaşımının faydaları İş / Görev Tehlike Analizinin Yapılması" -
11) Çevre hukukunu ilgililendiren konularda genel bilgi sahibi olmak, patent ve fikri sınai haklar konusunda genel bilgi sahibi olmak -
12) Ürün geri kazanım seçenekleri: Geri dönüşüm,onarım, yenileme, yeniden üretim -
13) "Hava kirliliği ve etkileri İklim değişikliğinin sebepleri ve etkileri Mühendislik uygulamalarında malzeme kullanımı ile ilgili çevresel ve sosyal yaklaşımlar " -
14) "Hayat boyu öğrenme Bu amaçla dersin odak noktası ""öğrenmeyi öğrenme"" çatısı altında eğitimin 4 temel direği olan 1. Bilmeyi öğrenme 2. Yapmayı öğrenme 3. Birlikte yaşamayı öğrenme 4. Olmayı öğrenme üzerine tartışılacaktır. Bilgiye erişebilme, gelişmeleri izleyebilme ve kendisini eğitmeye devam edebilme becerisi" -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Engineering Ethics, Charles Fleddermann, Pearson Higher Education.
2. Managing innovation, Tidd&Bessant
3. Introduction to Entrepreneurship, Donald F. Kuratko
4. Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers, 8th Edition, Goetsch
5.Corum, A. (2016). Remanufacturing, an added value product recovery strategy. Handbook of research on waste management techniques for sustainability, 347-367.
6. D. Desonie, “Atmosphere, Air Pollution and its Effects”, Chelsea House Publishers, 2007. 7. D. Desonie, “Atmosphere, Causes and Effects of Climate Change”, Chelsea House Publishers, 2008. 8. W.D. Callister, D.G. Rethwisch, “Materials Science and Engineering”, Ninth Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2014.
9. Delors, J. (1996) Learning: The treasure within. Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century, UNESCO"
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90