Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pediyatrik fizyoterapiye giriş .Nöral organizasyon ve hareket. Çocuğu neler harekete geçirir? .Motor kontrol,Motor öğrenme .Video,slayt gösterimi |
|
2) |
Pediyatrik fizyoterapiye giriş .Nöral organizasyon ve hareket. Çocuğu neler harekete geçirir? .Motor kontrol,Motor öğrenme .Video,slayt gösterimi .Intruduction to Pediatric Physiotherapy .Neural Organisation and Movement, What makes a child move? .Motor control,Motor Learning from theories to practise.
Motor kontrol ve Motor öğrenmenin temel prensipleri .Nöral Plastisite .Duyu-motor algı bozuklukları .Video gösterimi |
|
3) |
Postüral kontrol mekanizmaları .Çocuklarda normal gelişim evreleri ve refleks reaksiyonlar .Serebral Palside patolojik refleksler ve motor gelişim evreleri .Oturma,ayakta,yürümede,yüzüstü ve sırt üstü pozisyonlarda gelişim .Pratik uygulama |
|
4) |
Riskli yeni doğan değerlendirmesi .Erken mobilizasyon,pozisyonlama,kucakta taşıma teknikleri,aile eğitimi. .Preterm bebeklerde video gösterimi ile hareket analizleri. .Pratik uygulamalar.
|
|
5) |
Serebral Palsi ve benzer hareket bozuklukları .Serebral Palsi,etyoloji,nedenler ve snıflama .Bobath yaklaşımı,Nörogelişimsel tedavi yaklaşımları |
|
6) |
Serebral Palside değerlendirme metotları GMFM,GMFCS,MACS .Bobath yaklaşım teknikleri .Pratik |
|
7) |
Serebral Palside ortopedik problemler .Fiziksel ve ortopedik değerlendirme .Deformite nedenleri ve tedavi yaklaşımları. .Koruyucu ,Fonksiyonel Fizyoterapi,Operasyonlar ve Medikal tedaviler, Botox uygulamaları .Video,slayt gösterimi,pratik uygulama
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
Tortikollis .Etiyoloji,Patofizyoloji,Biyomekani .Fizyoterapi,aile eğitimi .Pozisyonlama,Splintleme,aile eğitimi .Ortopedik girişimler .Video
|
|
10) |
Spina Bifida Rehabilitasyonu
|
|
11) |
Serebral Palside Fasilitasyon teknikleri .Adaptif cihazlama .Taşıma teknikleri |
|
12) |
Serebral Palside Destekleyici teknolojiler .ICF ve Serebral Palside kullanımı. |
|
13) |
Doğumsal Brakiyal Pleksus Yaralanmaları Rehabilitasyonu |
|
14) |
Uygulama ve tartışma |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: |
- Livanellioğlu, A., Günel, M. K. (2009) Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası
- Shumway-Cook, A., Woolacott, M. H. (2012) Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins
- Tecklin, J. S. (2008) Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams &Wilkins.
- Campbell, K. S., Linden, D. W. V., Palisano, R. J. (2006) Physical Therapy for Children, 3rd Ed. Saunders Elsevier.
- Myers R.S. (1995) Saunders Manual of Physical Therapy Practice. Philadelphia: W.B. Saunders Campany.
- Schuchmann, J. A. (1996) Physical Medicine & Rehabilitation. Philadelphia: WB Saunders Company |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
4 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
4 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
4 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
5 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
3 |