Dersin Amacı: |
Kas iskelet sistemi elemanlarının biyomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğine ilişkin bilgi ve becerilerin elde edilmesidir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders; solunum kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini,kalça kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniğini,diz kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, ayak-ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniğini, normal, patolojik ve ampüte yürüyüş biyomekaniğini içerir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Solunum biyomekaniği
|
|
2) |
Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği I
|
|
3) |
Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği II |
|
4) |
Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniği I |
|
5) |
Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniği II |
|
6) |
Diz kineziyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği I |
|
7) |
Diz kineziyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği II |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ayak ve ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği I |
|
10) |
Ayak ve ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği II |
|
11) |
Yürüyüş-koşma, atma-vurma aktivitelerinin değerlendirilmesinde teknolojik yaklaşımlar |
|
12) |
Normal yürüyüş |
|
13) |
Patolojik yürüyüş Nörolojik, ağrılı, ampüte Yürüyüş Paternleri |
|
14) |
Ampüte Yürüyüş Paternleri |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
The course notes will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: |
- Yakut Y. (2013) İnsan Hareketinde Biyomekanik, Sağlık Profesyonelleri için Temel ve İlerisi. Pelikan Yayıncılık
- Süzen, B. L. (2017) Hareket Sistemi Anatomisi ve Kinesiyoloji, 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevi
- Adams, M. A., Burton, K., Bogduk, N. (2006) The Biomechanics of Back Pain. Elsevier Health Sciences
- İnal, H. S. (2013) Spor ve Egzersizde Vücut Biyomekaniği. Papatya Yayınevi.
- Neumann, D. A. (2010) Kinesiology of the musculoskeletal system. Mosby.
- McGinnis, P. M. (1999) Biomechanics of sports and exercise. Illinois: Human Kinetics.
- Abernety, B. (2005) The biophysical foundations of human movement, Human Kinetics. 2nd Edition
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
3 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
3 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
2 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
5 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
3 |