FTV3946 Media StudiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE TELEVİZYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTV3946
Ders İsmi: Medya Çalışmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, medya ve medya ürünleri üzerine eleştirel ve metinlerarası bir bakış sunmak ve öğrencilerin medya ekseninde içinde yaşadıkları dünya sistemi üzerine düşünmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, medya ve toplum ilişkisine odaklanmakta; medya ürünleri ve farklı anlatı biçimleri, medyanın ekonomi-politiği, medya kullanıcıları/izleyenleri benlik, kimlik, iktidar, bellek ve gerçeklik kavramlarıyla ilişkili olarak ele alınmaktadır. Ders kapsamında, medya çalışmalarındaki ana kavramlar değerlendirilmekte, göstergebilim, yapısalcılık, postyapısalcılık, alımlama kuramları gibi kuramlar ekseninde medya ürünleri eleştirel bir bakışla değerlendirilmekte ve aynı bakışla medya ürünleri üretilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Medya ve Modernlik
3) Medya, İktidar, İdeoloji Medyanın Ekonomi-Politiği Kültür Endüstrisi Tüketim Kültürü Mit Üreticisi Olarak Medya - Yapısalcılık Dersten Önce İzlenecek Film: They Live (John Carpenter, 1988) Okumalar: Roland Barthes- Çağdaş Söylenler
4) Medya, İktidar, İdeoloji Gösteri Toplumu Tek Boyutlu İnsan Disiplin ve Biyo-Politika (Foucault) Dersten Önce İzlenecek Film: Benny's Video (Michael Haneke, 1992) Okuma: Guy Debord - Society of Spectacle (Gösteri Toplumu)
5) Medya ve Öteki Öteki Olarak Makina Dersten Önce İzlenecek Film: Onlar (Gordon Douglas, 1954)
6) Medya ve Gerçeklik Dersten Önce İzlenecek Filmler: İz Sürücü (Tarkovsky, 1979) Okumalar: Borges - Ficciones
7) Medya ve Özne Özne ve Performans Lacan'ın Özne Anlayışı Levinas ve Yüz Siberkültür ve Sayborglar Dersten Önce İzlenecek Filmler: Bıçaksırtı (Ridley Scott, 1982) Zelig (Woody Allen, 1983) Okumalar: Kafka - Dönüşüm Camus - Yabancı Dostoyevski - Öteki
8) Proje Sunumları
9) Medya, Gözetleme ve İktidar Takip Etme ve Empati Film İzleyicileri, Psikanaliz ve Feminizm Dersten Önce İzlenecek Film: Arka Pencere (Hitchcock, 1954)
10) Medya ve Faillik Medya Aktivizmi, Katılım ve Demokrasi Görmenin Etiği Dersten Önce İzlenecek Film: Videodrome (Cronenberg, 1983) Okumalar: Kafka - Dava
11) Medya ve Krizler
12) Medya ve Gündelik Hayat Kamusal Alan Medya ve Beden Sanal Bedenler ve Mekânlar Posthümanizm ve siberkültür Dersten Önce İzlenecek Film: Yaratık (Ridley Scott, 1981)
13) Medya ve Mekânsallık Metropol Ütopya-Distopya Mekân ve Sosyal Medya Mekân ve Kimlik Yer-Olmayanlar Okumalar: Calvino - Görünmez Kentler
14) Medya ve Zamansallık Tarih ve Bellek Flâneur ve Internet Teknokültür Okumalar: Milan Kundera - Yavaşlık Eduardo Galeano - Aynalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Readings:
Roland Barthes – Mythologies - AC 25/.B37 1972
Guy Debord – Society of Spectacle - HM 291/.D43 2010
Jorge Luis Borges - Ficciones - PQ 7797 .B635/F5319 2017
Franz Kafka – The Metamorphosis and Other Stories - PT 2621 .A26/A225 1996
Albert Camus – The Stranger - https://www.macobo.com/essays/epdf/CAMUS,%20Albert%20-%20The%20Stranger.pdf
Fyodor Dostoyevsky – Notes from Underground and The Double - PG 3326/.N68 2009
Franz Kafka – The Trial - http://www.kkoworld.com/kitablar/Frans_Kafka_Mehkeme-ing.pdf
Italo Calvino – Invisible Cities - PQ 4809 .A45/C35 1974
Milan Kundera – Slowness - PQ 2671 .U47/L5613 1996

Films:
John Carpenter – They Live (1988) - PN 1995.9 .S26/Y28 2005
Michael Haneke – Benny’s Video (1992) - PN 1997/.H364 2006
Gordon Douglas – Them (1954) - https://archive.org/details/Them.theatrical
Andrei Tarkovsky – Stalker (1979) - PN 1997/.S585 2006
Peter Weir – The Truman Show (1998) - PN 1997.2/.T78 2015
Ridley Scott – Blade Runner (1982)- PN 1997/.B634 2007
Woody Allen – Zelig (1983) - https://vimeo.com/518557910
Alfred Hitchcock – Rear Window (1954) - https://vimeo.com/433068100
Ridley Scott – The Alien (1981) - PN 1995.9 .A457Y37 2017


Diğer Kaynaklar: Readings:
Roland Barthes – Mythologies - AC 25/.B37 1972
Guy Debord – Society of Spectacle - HM 291/.D43 2010
Jorge Luis Borges - Ficciones - PQ 7797 .B635/F5319 2017
Franz Kafka – The Metamorphosis and Other Stories - PT 2621 .A26/A225 1996
Albert Camus – The Stranger - https://www.macobo.com/essays/epdf/CAMUS,%20Albert%20-%20The%20Stranger.pdf
Fyodor Dostoyevsky – Notes from Underground and The Double - PG 3326/.N68 2009
Franz Kafka – The Trial - http://www.kkoworld.com/kitablar/Frans_Kafka_Mehkeme-ing.pdf
Italo Calvino – Invisible Cities - PQ 4809 .A45/C35 1974
Milan Kundera – Slowness - PQ 2671 .U47/L5613 1996

Films:
John Carpenter – They Live (1988) - PN 1995.9 .S26/Y28 2005
Michael Haneke – Benny’s Video (1992) - PN 1997/.H364 2006
Gordon Douglas – Them (1954) - https://archive.org/details/Them.theatrical
Andrei Tarkovsky – Stalker (1979) - PN 1997/.S585 2006
Peter Weir – The Truman Show (1998) - PN 1997.2/.T78 2015
Ridley Scott – Blade Runner (1982)- PN 1997/.B634 2007
Woody Allen – Zelig (1983) - https://vimeo.com/518557910
Alfred Hitchcock – Rear Window (1954) - https://vimeo.com/433068100
Ridley Scott – The Alien (1981) - PN 1995.9 .A457Y37 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 5
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 5
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 3
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 3
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 3
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 3
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 3
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 3
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 3
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 3
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 5
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 126