MCH4907 Principles of Engineering DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MCH4907
Ders İsmi: Mühendislik Tasarım İlkeleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AMIR NAVIDFAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeni teknoloji, malzeme ve üretim süreçlerinin varlığı, bunun yanında iş hayatındaki yoğun rekabet ortamı tasarım eylemini
değişikliğe uğratmıştır. Dolayısı ile günümüzde tasarım disiplini ürün, servis, süreç ve deneyim tasarımını kapsayan ve sosyal,
ekonomik ve çevresel bağlamlardan bağımsız düşünülemeyecek karmaşık bir yapı içerisinde bulunmaktadır. Mühendislik
Tasarımı Temelleri dersi mühendislik ekonomisi, proje planlaması, tasarımın mesleki ve sosyal boyutu, optimizasyon gibi konuları
içerip, disiplinler arası ve karmaşık sürecin yönetilmesine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders yenilikçi ürün/hizmet geliştirme süreçlerine disiplinlerarası bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders tasarım ve tasarım süreçlerinde temel yaklaşımlar -yenilikçi ürün/hizmet geliştirmedeki araçlar ve yaklaşımlar- ile başlayıp yenilikçi ürün ve hizmet yaratımı ile sonuçlanacak uygulamaya dayanan çalışmalar -kullanıcıları anlamak, konsept geliştirme, ürün geliştirme, üretim için tasarım üzerinden devam edecektir.
1) Tasarım mühendisliğine giriş -


2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş

3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama

4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim

5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme

6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri

7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması

8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması

9) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci

10) Ergonomi

11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi

12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi

13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik

14) Tasarımda yenilik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci Video izlenmesi
1) Tasarım mühendisliğine giriş
2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş Film izlenmesi
3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama Makale okuması
4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim Ürün araştırması
5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme Film izlenmesi
6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri makale okuması
7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması Film izlenmesi
8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması makale okuması
10) Ergonomi Ürün araştırması
11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi Film izlenmesi
12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi makale okuması
13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik makale okuması
14) Tasarımda yenilik Video izlenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Barry Hyman (2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson
Nigel Cross (2008) Engineering Design Methods: Strategies for Product Design, Wiley
Pahl G, Beitz W, Feldhusen J, Grote KH (2007) Engineering Design; A Systematic Approach, Springer
Burdek, B. E. 2005. Design: The History, Theory and Practice of Product Design, Birkhäuser Architecture.
Ulrich, K. & Eppinger, S. 2011. Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin.
Kumar, V. 2012.101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization, Wiley.
Best,K. 2007. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, AVA Publishing SA.Barry Hyman
(2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar.
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar.
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler.
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler.
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Sunum / Seminer 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 198