SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTV3964 | ||||||||
Ders İsmi: | Belgesel Atölyesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MELİK SARAÇOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kursun amaçları, belgeseli çeşitli teknikler ve türler içeren karmaşık bir biçim olarak anlamanıza, bu çeşitliliği tarihsel ve sosyal bağlamlara yerleştirmenize ve sizi kendi ve diğer film yapımcılarının çalışmalarını incelemek için bazı analitik yöntemlere maruz bırakmanıza yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders iki bölümden oluşmaktadır; öğrenciler, türün tarihi hakkında bilgilendirilirken, kendi kısa belgesel filmlerini de yapacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belgesel film kavramının araştırılması, belgesel filmin sosyal bilimlerdeki yeri | |
2) | Belgesel filme sosyal, politik ve tarihi konular, örnekler - film analizi, ders çalışması tartışması | |
3) | Belgesel filme sosyal, politik ve tarihi konular, örnekler - film analizi, ders çalışması tartışması | |
4) | Bir filmi projesi fikri. Öneri/Tedavi/Özet yazımı. Pitching. | |
5) | Gözlem ödevinin değerlendirilmesi (fotoğraflı kompozisyon). Pitching: Film fikrinin kursta sunumu. | |
6) | Gözlem ödevinin değerlendirilmesi (fotoğraflı kompozisyon). Pitching: Film fikrinin kursta sunumu. | |
7) | Görüşme: alıştırmalar, görüşme analizi. İşlemin tamamlanması, diğer prodüksiyon öncesi faaliyetler: çekim programı, yerler, karakterler, program, vb. | |
8) | Teknik hazırlıklar: ses ve kamera kontrolü. Kamera egzersizleri. | |
9) | Teknik hazırlık: Final Cut Pro kullanarak düzenleme. | |
10) | Post prodüksiyon: transkript düzenleme, film günlükleri hazırlama, senaryo düzenleme, kaba kesim. Yuvarlak Masa. | |
11) | Post prodüksiyon: transkript düzenleme, film günlükleri hazırlama, senaryo düzenleme, kaba kesim. Yuvarlak Masa. | |
12) | Video projelerinin ortak değerlendirmesi | |
13) | Video projelerinin ortak değerlendirmesi | |
14) | tüm dönemin değerlendirilmesi ve veda |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 3 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 4 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 3 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 4 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 3 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 3 | 33 |
Proje | 2 | 21 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |