Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1. Ders Kapsamının, sınıf kurallarının ve gereksinimlerinin tartışılması.
2. Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları
-Toplum ve Düzen |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası. s. 1-10 ve Son Bası s. 21-25) |
2) |
Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları:
1. Ahlak Kuralları
2. Din Kuralları
3. Görgü Kuralları |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 7-24 ve Yeni Bası s. 26-46) |
3) |
1. Hukuk Kurallarını Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler
2. Hukuk Kurallarının Uygulanması |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
4) |
Hukukun Kaynakları |
Tuğrul Ansay & Don Wallace, Introduction to Turkish Law (7. Bası) p. 1-19 |
5) |
Yargı Sistemi |
1) Öğretim Üyesince Verilen Not
2) Yüksek Mahkemelerin İnternet Siteleri |
6) |
1) Dünya Hukuk Sistemleri
2) Hukukun Dalları ve Kamu Hukuku-Özel Hukuk Ayırımı |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 53-57 ve Yeni Bası s. 77-85 ila 85-91 and 136-140) |
7) |
|
|
8) |
The Law of Persons (Real Person)
|
Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 92-112) |
9) |
Kişiler Hukuku: Tüzel Kişiler
|
Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law 7. Bası (s. 105-121) |
10) |
1. Kişiler Hukuku (Devam)
2. Ticaret Hukuku
|
Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117)
Öğretim üyesi tarafından verilen ders notu |
11) |
1. Ticaret Hukuku (Devam)
2. Ticaret Şirketleri
|
Öğretim üyesince verilecek ders notları |
12) |
Ticaret Şirketleri (devam) |
Öğretim Üyesinin vereceği not. |
13) |
Borçlar Hukuku |
The Law of Obligations Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 159-173) |
14) |
İş Hukuku |
Öğretim üyesince verilecek not. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |