Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) |
1. Tutulan notları cümle haline getirmek
2. Cümlelerin yapısını ve anlamını incelemek ve düzeltmek
3. Basit ve karmaşık bileşik cümle yazmak
4. Bağlaçlar kullanarak karmaşık bileşik cümle yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
3) |
1. Paragraf yapısını çözümlemek
2. Bir paragrafta bağıntıyı fark etmek
3. Bağıntı (1): Zamirler ve belirteçler
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
4) |
Paragraf için giriş ve sonuç cümleleri yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) |
1. İlgeç öbeği kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + ilgeç öbeği
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) |
1. Sıfat tümceleri kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + sıfat tümceleri
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) |
Tanım içeren bir paragraf yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
9) |
1. Çözümleyerek, planlayarak ve tutulan notları kullanarak bir paragraf oluşturmak
2. Bağıntı (2): Zarf kullanarak bir cümlede bağlam oluşturmak ve cümleye bilgi eklemek
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) |
Betimleme paragrafı yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) |
1. Not tutma yöntemlerini çözümlemek ve kullanmak
2. Özet yazmak için kullanılan kelimeleri ve ifadeleri belirlemek ve kullanmak
3. İsim öbeği (1): anahtar isimleri ve belirteçleri kullanarak düşünceleri özetlemek
4. İsim öbeği (2): Uzun cümleleri anlamı koruyarak tekrar yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) |
Kısa bir akademik metnin özetini yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |