Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) |
1. Tutulan notları cümle haline getirmek
2. Cümlelerin yapısını ve anlamını incelemek ve düzeltmek
3. Basit ve karmaşık bileşik cümle yazmak
4. Bağlaçlar kullanarak karmaşık bileşik cümle yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
3) |
1. Paragraf yapısını çözümlemek
2. Bir paragrafta bağıntıyı fark etmek
3. Bağıntı (1): Zamirler ve belirteçler
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
4) |
Paragraf için giriş ve sonuç cümleleri yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) |
1. İlgeç öbeği kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + ilgeç öbeği
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) |
1. Sıfat tümceleri kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + sıfat tümceleri
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) |
Tanım içeren bir paragraf yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
9) |
1. Çözümleyerek, planlayarak ve tutulan notları kullanarak bir paragraf oluşturmak
2. Bağıntı (2): Zarf kullanarak bir cümlede bağlam oluşturmak ve cümleye bilgi eklemek
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) |
Betimleme paragrafı yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) |
1. Not tutma yöntemlerini çözümlemek ve kullanmak
2. Özet yazmak için kullanılan kelimeleri ve ifadeleri belirlemek ve kullanmak
3. İsim öbeği (1): anahtar isimleri ve belirteçleri kullanarak düşünceleri özetlemek
4. İsim öbeği (2): Uzun cümleleri anlamı koruyarak tekrar yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) |
Kısa bir akademik metnin özetini yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
3 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
5 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
|
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
1 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
4 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
1 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
1 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
4 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
1 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |