Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) |
1. Tutulan notları cümle haline getirmek
2. Cümlelerin yapısını ve anlamını incelemek ve düzeltmek
3. Basit ve karmaşık bileşik cümle yazmak
4. Bağlaçlar kullanarak karmaşık bileşik cümle yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
3) |
1. Paragraf yapısını çözümlemek
2. Bir paragrafta bağıntıyı fark etmek
3. Bağıntı (1): Zamirler ve belirteçler
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
4) |
Paragraf için giriş ve sonuç cümleleri yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) |
1. İlgeç öbeği kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + ilgeç öbeği
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) |
1. Sıfat tümceleri kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + sıfat tümceleri
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) |
Tanım içeren bir paragraf yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
9) |
1. Çözümleyerek, planlayarak ve tutulan notları kullanarak bir paragraf oluşturmak
2. Bağıntı (2): Zarf kullanarak bir cümlede bağlam oluşturmak ve cümleye bilgi eklemek
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) |
Betimleme paragrafı yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) |
1. Not tutma yöntemlerini çözümlemek ve kullanmak
2. Özet yazmak için kullanılan kelimeleri ve ifadeleri belirlemek ve kullanmak
3. İsim öbeği (1): anahtar isimleri ve belirteçleri kullanarak düşünceleri özetlemek
4. İsim öbeği (2): Uzun cümleleri anlamı koruyarak tekrar yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) |
Kısa bir akademik metnin özetini yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
2 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |