Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) |
1. Tutulan notları cümle haline getirmek
2. Cümlelerin yapısını ve anlamını incelemek ve düzeltmek
3. Basit ve karmaşık bileşik cümle yazmak
4. Bağlaçlar kullanarak karmaşık bileşik cümle yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
3) |
1. Paragraf yapısını çözümlemek
2. Bir paragrafta bağıntıyı fark etmek
3. Bağıntı (1): Zamirler ve belirteçler
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır.
|
4) |
Paragraf için giriş ve sonuç cümleleri yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) |
1. İlgeç öbeği kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + ilgeç öbeği
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) |
1. Sıfat tümceleri kullanarak tanım cümleleri yazmak
2. Tanımların yapısı (1): İsim + sıfat tümceleri
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) |
Tanım içeren bir paragraf yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
9) |
1. Çözümleyerek, planlayarak ve tutulan notları kullanarak bir paragraf oluşturmak
2. Bağıntı (2): Zarf kullanarak bir cümlede bağlam oluşturmak ve cümleye bilgi eklemek
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) |
Betimleme paragrafı yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) |
1. Not tutma yöntemlerini çözümlemek ve kullanmak
2. Özet yazmak için kullanılan kelimeleri ve ifadeleri belirlemek ve kullanmak
3. İsim öbeği (1): anahtar isimleri ve belirteçleri kullanarak düşünceleri özetlemek
4. İsim öbeği (2): Uzun cümleleri anlamı koruyarak tekrar yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) |
Kısa bir akademik metnin özetini yazmak
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) |
Tekrar ve dönüt
Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak
|
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
1 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
1 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
1 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
1 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
1 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
1 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
1 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
1 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |