FTV4937 Cinema and Media CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE TELEVİZYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTV4937
Ders İsmi: Sinema ve Medya Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, medya kültürü üzerine sosyolojik ve eleştirel bir perspektif geliştirilmesini ve medya ürünlerinin içinden çıktıkları ve biçimlendirdikleri sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamı değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı medya ve sinemayı içinden çıktıkları kültürün ürünleri ve üreticileri olarak ele almak ve medya, kültür ve toplum ilişkisine sosyolojik bir bakış sunmaktır. Ders kapsamında, medya, anlatı ve farklı görme biçimleri arasındaki ilişkiye odaklanılacaktır. Kültürel ürünlerle içinden çıktıkları sosyo-politik ve kültürel bağlam arasındaki ilişki görmeye dayalı rejimler, öznellik, mekânsallık ve zamansallık gibi kavramlar ekseninde değerlendirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve giriş
2) Modernlik Öncesi Medya
3) Rönesans ve Perspektif İdeolojisi
4) Görsel Kültür ve Görmeye Dayalı Modern Rejim Görmenin Politikası Gözün Merkeziliği Filmler: Hi, Mom [Brian de Palma, 1970] Arka Pencere [Hitchcock, 1954]
5) Aydınlanma ve Görsellik Okumalar: Italo Calvino - Görünmez Kentler Filmler: Geçen Sene Marienbad'da (Alain Resnais, 1961) Berlin Üzerinde Gökyüzü (Wim Wenders, 1987)
6) Modernlik ve Medya : Fotoğraf Endüstri Devrimi Pozitivizm Liberalizm Marx Okumalar: Roland Barthes - Camera Lucida Walter Benjamin - "A Small History of Photography" (Benjamin, Walter (2015). On Photography içinde) Susan Sontag - On Photography John Berger - Understanding a Photograph
7) Modernlik ve Medya: Sinema Kitle Toplumu Marksizm, Leninizm, Faşizm ve Nasyonalizm Freud Hareket
8) Ara Dönem Proje Sunumları
9) Medyanın Ekonomi-Politiği
10) Yeni Medya ve Kültür: Selfie Medya, Benlik ve Kimlik Selfie ve Rönesans Otoportreleri
11) Otoportre Sunumları
12) Gösteri/Gözetim/Simulakra Toplumu George Orwell - 1984 Haruki Murakami - 1Q84
13) Farklı Görsellik Biçimleri
14) Final Projeleri Sunumu ve Yazı Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books:
• Benjamin, Walter (2015). On Photography. London: Reaktion Books [https://bproxy.bahcesehir.edu.tr:4947/lib/bahcesehirebooks/detail.action?docID=4438926]
* Barthes, Roland (1981). Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang [TR 642 .B3713 1981]
* Sontag, Susan (1977). On Photography. New York: Farrar, Straus, Giroux [TR 183 .S65 1977]
* John Berger (2013). Understanding a Photograph. New York: Penguin Books [ TR187.B47 2013]
* Calvino, Italo (1974). Invisible Cities. New York: Harcourt Brace Jovanovich [PQ4809.A45 C35 1974]
* DeLillo, Don (2009). White Noise. Penguin Books [PS 3554 .E447/W419 2002] * Orwell, George (2018). 1984. London: Vintage Books [PR 6029 .R8/N5 1990]
* Murakami, Haruki (2012). 1Q84. London: Vintage Books [PL 856 .U673/A61219 2012]

Diğer kaynaklar itslearning üzerinden duyurulacaktır.
Diğer Kaynaklar: Books:
• Benjamin, Walter (2015). On Photography. London: Reaktion Books [https://bproxy.bahcesehir.edu.tr:4947/lib/bahcesehirebooks/detail.action?docID=4438926]
* Barthes, Roland (1981). Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang [TR 642 .B3713 1981]
* Sontag, Susan (1977). On Photography. New York: Farrar, Straus, Giroux [TR 183 .S65 1977]
* John Berger (2013). Understanding a Photograph. New York: Penguin Books [ TR187.B47 2013]
* Calvino, Italo (1974). Invisible Cities. New York: Harcourt Brace Jovanovich [PQ4809.A45 C35 1974]
* DeLillo, Don (2009). White Noise. Penguin Books [PS 3554 .E447/W419 2002] * Orwell, George (2018). 1984. London: Vintage Books [PR 6029 .R8/N5 1990]
* Murakami, Haruki (2012). 1Q84. London: Vintage Books [PL 856 .U673/A61219 2012]

The other sources will be announced via itslearning.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 5
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 3
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 3
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 3
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 5
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 15
Sunum 3 % 15
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Sunum / Seminer 3 4 12
Proje 1 4 4
Ödevler 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 125