DYZ2005 Hasta Bakım İlkeleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DYZ2005
Ders İsmi: Hasta Bakım İlkeleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere sağlık, hastalık hakkında temel kavramları öğretmeyi ve hastalıklarda bakımı kavratmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; insan ve temel gereksinimleri, sağlık ve hastalık kavramları, sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı, hayati belirtiler, ateş-Nb-T.A, solunum ölçülmesi, kaydedilmesi, sıcak soğuk uygulamalar, hastane enfeksiyonları, izolasyon, asepsi, antisebsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, bireysel hijyen, bakım, saç-yüz bakımı, ağız bakımı, yatakbaşı hasta bakımı, sabah tuvaleti, uygulama ANTA alma, yatak istirahati, yarar ve zararları, dekubitüs oluşumu ve tedavisi, uygulama yatak yapımı, masajlar, hastanın yatak içinde döndürülmesi ve kullanılan pozisyonları, beslenme gereksiniminin karşılanması, hastanın oral ve gavajla beslenmesi, mide entübasyonu, ilaç uygulama yöntemleri, sondalar, lavmanlar ve ölümü yaklaşan hasta bakımına dair bilgiler içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan ve temel gereksinimler, Sağlık ve hastalık kavramları
2) İletişim ve iletişim ilkeleri, Sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı
3) Hayati Belirtiler, Ateş-Nb-T.A.-Solunum Ölçülmesi Kaydedilmesi,
4) Hastane Enfeksiyonları, İzolasyon – Asepsi – Antisebsi – Sterilizasyon - Dezenfeksiyon
5) Bireysel Hijyen-Bakım, Deri ve Derinin Görevleri -Saç,Yüz, Ağız bakımı -Yatakbaşı Hasta Bakımı – Sabah Tuvaleti
6) Uygulama ANTA Alma, Steril Bohca Açma - Eldiven Giyme, Steril Forseps Kullanma
7) Yatak İstirahati, Yarar ve Zararları, Masaj Ve Uygulamalar - Dekubitüs Oluşumu ve Tedavisi
8) Uygulama Yatak Yapımı, Masajlar, Hastanın Yatak İçinde Döndürülmesi, Kullanılan Pozisyonları
9) Hastanın Beslenme Gereksiniminin Karşılanması, Hastanın Oral Yol Ve Gavajla Beslenmesi, Mide Entübasyonu, Boşaltım Sistemi ve Boşaltım Sistemi ve Sorunları Kullanımı, Sondalar, Lavmanlar
10) İlaç Uygulama Yöntemleri, Oral İlaçlar Ve Şekilleri, İlaç Hazırlama Parenteral İlaç Uygulaması, Uygulanan Bölgeler
11) 11) İntravenöz Sıvı Tedavisi Kullanılan Solüsyon Ve Malzemeler, IV.Sıvı Tablosu Komplikasyonları
12) Solunum Sistemi Fizyolojisi, Uyku Ve Dinlenmenin Sağlanması
13) Üriner Sistem Ve Uygulamaları Kullanılan Sonda ve Kateterleri
14) Ölümü Yaklaşan Hasta Bakımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: AŞTI, Prof. Dr. Türkinaz Atabek, Babadağ, K., (2013) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir.
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir.
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir.
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir.
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir.
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir.
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75