Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlamanın tanımı, pazarlama karması, sağlık hizmetlerinde reklama ilişkin mevzuat, sağlık hizmetlerinde pazarlama karşıtı görüşler ve farklı ülke uygulamaları
|
|
2) |
Pazarlamanın tanımı, pazarlama karması, sağlık hizmetlerinde reklama ilişkin mevzuat, sağlık hizmetlerinde pazarlama karşıtı görüşler ve farklı ülke uygulamaları
|
|
3) |
Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri,
|
|
4) |
Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri
|
|
5) |
Pazar tanımı, pazarlamanın gerçekleşmesi için gerekli şartlar, talebin ortaya çıkışı ve talep türleri, pazarlama anlayışının evrimi
|
|
6) |
Sağlık sektörünün sınırları, değer zinciri, rekabet kavramı, rekabeti belirleyen unsurlar, rekabet avantajı sağlayan stratejiler sektörel yoğunlaşma ve yoğunlaşma ölçütleri
|
|
7) |
Pazar bölümlendirme tanımı, düşey ve yanal pazar bölümlendirme, birleştirme ve ayrıştırma stratejileri, sağlık hizmeti uygulamaları
|
|
8) |
Arasınav
|
|
9) |
Fiyat, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma ve türleri, fiyatlandırma stratejileri ve sağlık hizmetleri uygulaması, fiyatın konumlandırma gücü
|
|
10) |
Sağlık hizmetlerinde dağıtım fonksiyonu, perakende karması, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalı tercihleri, değer zinciri yönetimi
|
|
11) |
Sağlık hizmetlerinde ürün lansmanı, tutundurma, tutundurma karması
|
|
12) |
Sağlık hizmetlerinde ürün lansmanı, tutundurma, tutundurma karması, sağlık iletişimi, pazarlamaya karşılık halkla ilişkiler
|
|
13) |
Müşteri odaklılık, sağlık kuruluşuyla hastaları arasındaki etkileşim hiyerarşisi
|
|
14) |
Sağlık hizmetlerinde ürün, ürün yaşam eğrisi kavramı, türleri, sağlık kuruluşlarında hizmet karması ve ürün stratejileri
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|