VCD3115 Principles of Interaction DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD3115
Ders İsmi: Etkileşim Tasarımı İlkeleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: The main objective of this course is to introduce the area of multimedia which is media and content that utilizes a combination of different content forms. The course also focuses on the theory of multimedia and managing the variable content that is the combination of text, audio, still images, animation, video, and interactivity content forms.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı farklı içeriği biraraya getiren çoklu ortam alanını tanıtmaktır. Ders ayrıca çoklu ortam teorisi ile birlikte tekst, ses, hareketli ve durağan görsellerle etkileşimli içeriği yönetebilme üzerine yoğunlaşır.
Çokluortam farklı içerik formlarını birarada kullanıma sunan bir ortamdır. Terim hem bir isim olarak (çoklu içerik formlarına sahip bir ortam) ya da çoklu içerik formlarına sahip ortamı tanımlamak için bir sıfat olarak kullanılabilir. Bu terim, özellikle geleneksel basılı yöntemler ve elle üretilmiş malzeme içeren ortamlara karşıt olarak kullanılmaktadır. Çoklu ortam temelde yazı (tekst), ses, durağan ve hareketli görüntü, animasyon (canlandırma) ve etkileşimli içeriği biraraya getirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtmı, genel bir bakış. Ders işleyişinin açıklanması. Ders için gerekli dökümanların dağıtımı. Önümüzdeki hafta için: Multimedia ve etkileşim ile ilgili araştırma yapınız.
2) Çokluortam (Multimedia) nedir? Nerelerde bulunur? Etkileşim (interaction) nedir? Sınıf tartışması Etkileşimli araç tasarımı ödevi anonsu
3) Düzenek ve Senaryo. Örnekler. Etkileşimli araç tasarım ödevi kritiği ve teslimi, Senaryo ödevi anonsu Önümüzdeki hafta için: Etkileşimli araç tasarım ödevi REDO teslimi.
4) Düzenek ve Senaryo. Örnekler. Senaryo ödevi kritiği ve teslim. Düzenek ödevi veriliş. Önümüzdeki hafta için: Senaryo ödevi REDO teslimi.
5) Enformasyon Tasarımı: Lineer, hiyerarşik ve ağ yapıları Düzenek ödevi kritiği ve teslimi Enformasyon tasarımı ödevi veriliş Önümüzdeki hafta için: Düzenek ödevi REDO teslimi.
6) Enformasyon tasarımı ödevi kritiği ve teslimi Flowchart ödevi veriliş Okuma: Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6) Önümüzdeki hafta için: Enformasyon tasarımı ödevi REDO teslimi.
7) 13 Altın Kural Flowchart ödevi kritiği ve teslimi Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 anonsu Okuma: Apple Interface Guideline Önümüzdeki hafta için: Flowchart ödevi REDO teslimi.
8) 13 Altın Kural Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 kritiği ve teslimi Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 anonsu Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 REDO teslimi. Okumalarınızı yapmayı unutmayınız!
9) Grafik Arayüz Tasarımı Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 kritiği ve teslimi Arayüz tasarımı ödevi anonsu Final projesi veriliş Okuma : Software Branding (Microsoft Windows Vista Software Branding) Information technology, User system interfaces and symbols, Icon symbols and functions (ISO 11581-1) Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 REDO teslimi
10) Final Projesi: Senaryo Arayüz tasarımı ödevi kritiği ve teslimi Önümüzdeki hafta için: Arayüz tasarımı ödevi tasarımı ödevi REDO teslimi
11) Final Projesi: Düzenek + Flowchart
12) Final Projesi: Grafik Arayüz
13) Final Projesi: Grafik Arayüz
14) Final Projesi: Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Microsoft Windows Vista Software Branding
• Iphone Human Interface Guidelines
• IPTV Standards (BBC Standards)
• Apple Interface Guideline
• Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6)
• Cognitive Perception (ISO 14915-3 D)
• Information technology - User system interfaces and symbols - Icon symbols and functions (ISO 11581-1)
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 8 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 8 32
Final 1 4
Toplam İş Yükü 134