Dersin Amacı: |
The main objective of this course is to introduce the area of multimedia which is media and content that utilizes a combination of different content forms. The course also focuses on the theory of multimedia and managing the variable content that is the combination of text, audio, still images, animation, video, and interactivity content forms. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı farklı içeriği biraraya getiren çoklu ortam alanını tanıtmaktır. Ders ayrıca çoklu ortam teorisi ile birlikte tekst, ses, hareketli ve durağan görsellerle etkileşimli içeriği yönetebilme üzerine yoğunlaşır.
Çokluortam farklı içerik formlarını birarada kullanıma sunan bir ortamdır. Terim hem bir isim olarak (çoklu içerik formlarına sahip bir ortam) ya da çoklu içerik formlarına sahip ortamı tanımlamak için bir sıfat olarak kullanılabilir. Bu terim, özellikle geleneksel basılı yöntemler ve elle üretilmiş malzeme içeren ortamlara karşıt olarak kullanılmaktadır. Çoklu ortam temelde yazı (tekst), ses, durağan ve hareketli görüntü, animasyon (canlandırma) ve etkileşimli içeriği biraraya getirir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtmı, genel bir bakış.
Ders işleyişinin açıklanması. Ders için gerekli dökümanların dağıtımı.
|
Önümüzdeki hafta için: Multimedia ve etkileşim ile ilgili araştırma yapınız. |
2) |
Çokluortam (Multimedia) nedir? Nerelerde bulunur? Etkileşim (interaction) nedir?
Sınıf tartışması
|
Etkileşimli araç tasarımı ödevi anonsu |
3) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Etkileşimli araç tasarım ödevi kritiği ve teslimi, Senaryo ödevi anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Etkileşimli araç tasarım ödevi REDO teslimi. |
4) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Senaryo ödevi kritiği ve teslim.
Düzenek ödevi veriliş.
|
Önümüzdeki hafta için: Senaryo ödevi REDO teslimi. |
5) |
Enformasyon Tasarımı: Lineer, hiyerarşik ve ağ yapıları
Düzenek ödevi kritiği ve teslimi
Enformasyon tasarımı ödevi veriliş
|
Önümüzdeki hafta için: Düzenek ödevi REDO teslimi. |
6) |
Enformasyon tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
Flowchart ödevi veriliş
|
Okuma: Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6)
Önümüzdeki hafta için: Enformasyon tasarımı ödevi REDO teslimi.
|
7) |
13 Altın Kural
Flowchart ödevi kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 anonsu
|
Okuma: Apple Interface Guideline
Önümüzdeki hafta için: Flowchart ödevi REDO teslimi.
|
8) |
13 Altın Kural
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 REDO teslimi.
Okumalarınızı yapmayı unutmayınız!
|
9) |
Grafik Arayüz Tasarımı
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 kritiği ve teslimi
Arayüz tasarımı ödevi anonsu
Final projesi veriliş |
Okuma : Software Branding (Microsoft Windows Vista Software Branding)
Information technology, User system interfaces and symbols, Icon symbols and functions (ISO 11581-1)
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 REDO teslimi
|
10) |
Final Projesi: Senaryo
Arayüz tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
|
Önümüzdeki hafta için: Arayüz tasarımı ödevi tasarımı ödevi REDO teslimi |
11) |
Final Projesi: Düzenek + Flowchart |
|
12) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
13) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
14) |
Final Projesi: Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |