Dersin Amacı: |
The main objective of this course is to introduce the area of multimedia which is media and content that utilizes a combination of different content forms. The course also focuses on the theory of multimedia and managing the variable content that is the combination of text, audio, still images, animation, video, and interactivity content forms. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı farklı içeriği biraraya getiren çoklu ortam alanını tanıtmaktır. Ders ayrıca çoklu ortam teorisi ile birlikte tekst, ses, hareketli ve durağan görsellerle etkileşimli içeriği yönetebilme üzerine yoğunlaşır.
Çokluortam farklı içerik formlarını birarada kullanıma sunan bir ortamdır. Terim hem bir isim olarak (çoklu içerik formlarına sahip bir ortam) ya da çoklu içerik formlarına sahip ortamı tanımlamak için bir sıfat olarak kullanılabilir. Bu terim, özellikle geleneksel basılı yöntemler ve elle üretilmiş malzeme içeren ortamlara karşıt olarak kullanılmaktadır. Çoklu ortam temelde yazı (tekst), ses, durağan ve hareketli görüntü, animasyon (canlandırma) ve etkileşimli içeriği biraraya getirir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtmı, genel bir bakış.
Ders işleyişinin açıklanması. Ders için gerekli dökümanların dağıtımı.
|
Önümüzdeki hafta için: Multimedia ve etkileşim ile ilgili araştırma yapınız. |
2) |
Çokluortam (Multimedia) nedir? Nerelerde bulunur? Etkileşim (interaction) nedir?
Sınıf tartışması
|
Etkileşimli araç tasarımı ödevi anonsu |
3) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Etkileşimli araç tasarım ödevi kritiği ve teslimi, Senaryo ödevi anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Etkileşimli araç tasarım ödevi REDO teslimi. |
4) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Senaryo ödevi kritiği ve teslim.
Düzenek ödevi veriliş.
|
Önümüzdeki hafta için: Senaryo ödevi REDO teslimi. |
5) |
Enformasyon Tasarımı: Lineer, hiyerarşik ve ağ yapıları
Düzenek ödevi kritiği ve teslimi
Enformasyon tasarımı ödevi veriliş
|
Önümüzdeki hafta için: Düzenek ödevi REDO teslimi. |
6) |
Enformasyon tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
Flowchart ödevi veriliş
|
Okuma: Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6)
Önümüzdeki hafta için: Enformasyon tasarımı ödevi REDO teslimi.
|
7) |
13 Altın Kural
Flowchart ödevi kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 anonsu
|
Okuma: Apple Interface Guideline
Önümüzdeki hafta için: Flowchart ödevi REDO teslimi.
|
8) |
13 Altın Kural
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 REDO teslimi.
Okumalarınızı yapmayı unutmayınız!
|
9) |
Grafik Arayüz Tasarımı
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 kritiği ve teslimi
Arayüz tasarımı ödevi anonsu
Final projesi veriliş |
Okuma : Software Branding (Microsoft Windows Vista Software Branding)
Information technology, User system interfaces and symbols, Icon symbols and functions (ISO 11581-1)
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 REDO teslimi
|
10) |
Final Projesi: Senaryo
Arayüz tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
|
Önümüzdeki hafta için: Arayüz tasarımı ödevi tasarımı ödevi REDO teslimi |
11) |
Final Projesi: Düzenek + Flowchart |
|
12) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
13) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
14) |
Final Projesi: Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|