POL4010 Corporate Culture in a Globalized WorldBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL4010
Ders İsmi: Küreselleşen Dünyada Kurumsal Kültür
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kurumsal kültürün ölçümü, örnekleri ve unsurlarını kavramayı amaçlar. Öncelikle, genel bir çerçeve oluşturmak adına, kültürün boyutları, tanımları ve önemine değinilecektir. Ardından başarılı kurumsal kültür örnekleri incelenecek ve Türkiye’deki kurumsal kültür mercek altına alınacaktır.
Dersin İçeriği: Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür; Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası; Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW; Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları; Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?; Kültür değişebilir mi?; Türkiye’de kurumsal kültür.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I)
2) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II)
3) Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası
4) Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası
5) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I)
6) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II)
7) ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR
8) İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW
9) Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları
10) Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?
11) Kültür değişebilir mi?
12) Türkiye’de kurumsal kültür (I)
13) Türkiye’de kurumsal kültür (II)
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 104
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150