SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTV3980 | ||||||||
Ders İsmi: | B Film Yapımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders B filmleri yeni bir tür olarak anlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler bu derste B filmlerin temel özelliklerini öğrenecekler ve kendi B filmlerini üretmeye çalışacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler B filminin temel prensiplerini öğrenirler. B Filmi kompozisyonlarının görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve yöntemleri tartışılır.A filmi ile B filmi arasındaki farklılıklara değinilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi ve tanışma | - |
2) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Duel – Steven Spielberg |
3) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Braindead – Peter Jackson |
4) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Cape Fear -Martin Scorsese |
5) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | Joy Ride – J.J. Abrams |
6) | Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri | The Teror – Ford Coppola |
7) | Final Projesi: Senaryo Tasarımı | Neighbor – Robert Masciantonio |
8) | Final Projesi: Senaryo Tasarımı | - |
9) | Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması | - |
10) | Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması | - |
11) | Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj | - |
12) | Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj | - |
13) | Final Project : Çekim | - |
14) | Final Project : Çekim | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Plannig the Low-Budget Film Robert Latham Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 1 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 5 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 5 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 5 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 3 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 3 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Proje | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 |