FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECE3001 | ||||||||
Ders İsmi: | Genç Çocuklar İçin Dil, Edebiyat ve Edebiyat | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Amaçlar: 1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması 2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi 3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması 4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması 5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması 6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi 7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi 8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi 9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması 10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma 11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı |
Dersin İçeriği: | Geleneksel çocuk edebiyatı türleri, resimli kitaplar, şiir ve tekerlemeler, kurgu, ve bilgilendirici kitaplar; çocuk edebiyatının gelişimi; çocuk edebiyatı türlerinin çocukların gelişimine katkıları; çocukların nitelikli çocuk kitaplarıyla tanıştırma; çocuk edebiyatı ile ilgili temel referans araçları ve seçim kılavuzları; çocuklara edebiyat türleriyle öğretilebilecek değerler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Lukens, R. j., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2012). A critical handbook of children's literature. Boston, MA: Allyn & Bacon. Course Readings: Joan Glazer & Cyndi Giorgis, (2004). Literature for Young Children, 5th Ed. Prentice-Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text Book • Lynch-Brown, C., Tomlinson, C. M., & Short, K. G. (2011). Essentials of children's literature. Boston, MA: Allyn & Bacon |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |||||||||||
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |||||||||||
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |||||||||||
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |||||||||||
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |||||||||||
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |||||||||||
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |||||||||||
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 8 | 10 | 80 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |