SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTV4964 | ||||||||
Ders İsmi: | Oyuncu Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders oyunculuk eğitmeni Eric Morris'in oyunculuk yöntemi üzerine kuruludur. Dersin öncelikli amaçları oyuncuları verimli bir şekilde yönetebilmek, oyunculuğun ince noktalarını bir sanat olarak anlamak, TV dizisi ya da film oyunculuğunda yaratıcı bir yaklaşıma sahip olmak, Oyuncu psikolojisini ve kamera ile oyuncu arasındaki ilişkiyi anlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste,sinema ve televizyonda oyuncu yönetimi ve oyuncu-kamera ilişkisi ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyunculuk sanat mıdır? Oyuncunun ihtiyacı nedir? (Uygulama) | |
2) | Eric Morris tekniği ile oyunculuk. (Uygulama) | |
3) | Erir Morris tekniğinin amaçları ve uygulamaları. (Uygulama) | |
4) | Bir filmde en iyi "oyunculuğu" yaratmada yönetmen payı nedir? Kamera ve oyuncu arasındaki ilişki. (Uygulama) | |
5) | Oyunculukta yönetmenin payı nedir? (Uygulama) | |
6) | Bir oyuncunun psikolojisini anlamak. Bir oyuncu bir karakteri yaratmak. (Uygulama) | |
7) | Üretim öncesinde oyuncular arasında dengeli bir ilişki oluşturmak, çekim ve üetim sonrası (post-prodüksiyon) süreci. | |
8) | Bir yönetmen oyuncunun ihtiyaçları nedeniyle senaryoda bazı değişiklikler açabilir ya da oyuncuyu doğaçlama oynamasına izin verir mi? (Uygulama) | |
9) | Dizi ve filmlerdeki en iyi örnekleri oyunculuk performanslarını izleme. Performansları hakkında tartışmalar. | |
10) | Sahnelerde ve çekim performanslarında oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. (Tüm öğrenciler tüm ders boyunca bir veya daha fazla sahne çekecekler. Bu çekimleri ve yönetmenlik becerileri sınav olarak değerlendirilecektir.) | |
11) | Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. | |
12) | Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. | |
13) | Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. | |
14) | Yönetmenler ve oyuncular üzerine tartışmalar. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Rol Yapmayın Lütfen, Eric Morris, Alfa Yayıncılık Fütursuz Oyunculuk, Eric Morris, Alfa Yayıncılık, Dost Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 2 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 4 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 5 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 5 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 1 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 5 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 1 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 4 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 45 |
Sunum / Seminer | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |