Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
tanışma, ders hakkında bilgi verme |
2) |
Çatışma Kavramına giriş |
Çatışma nedir? |
3) |
Çatışma Özellikleri |
Çatışma Evreleri,
Çatışma Türleri,
Kaynakları,
Sonuçları
|
4) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Bütünleştirme,
Uyma-İtaat Etme,
|
5) |
Çatışma Yönetimi Stratejileri
|
Çatışma Yönetimi,
Çatışmaların Ortaya Çıkarılması,
Çatışmayı Etkileyen Etkenler, |
6) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Hükmetme,
Kaçınma,
|
7) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Uzlaşma-Karşılıklı Ödün Verme,
Uygun Stratejinin Seçimi,
|
8) |
ara sınav |
-
|
9) |
Çatışmada Kızgınlığın Kontrol Altına Alınması
|
Kızgınlık Duygusu,
Tepkileri,
Farkına Varma,
Nedeni,
Bireyin Kendini Güçlendirmesi,
Kızgınlığı İfade Etme, |
10) |
Çatışma Sürecinde İletişim |
İletinin Algılanması,
Güven Oluşturma,
Dinleme
|
11) |
Arabuluculuk
|
Çatışmada Üçüncü Tarafın Rolleri,
Destek Rolleri,
Anlaşma Rolleri,
Arabuluculuk Biçimleri,
Süreci, |
12) |
Anlaşmazlıkların Tartışılması
|
Müzakere,
Pazarlık Kavramları,
Karar Verme,
Ön Koşullar,
Hazırlık,
Çıkarlar,
Haklar,
Güç,
İlkeli Müzakere, |
13) |
Okullarda Çatışma Yönetimi Üzerine Bir Araştırma
|
Kritik Olat Analizi Tekniği,
Çatışma Konuları ve Nedenleri,
Yönetim Stratejileri,
Çatışmanın Etkileri, |
14) |
Örnek olay Analizleri Sunumu
|
- |
15) |
Örnek olay Analizleri Sunumu |
- |
16) |
final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Atay, Osman, İşletme Programı Ders Notları, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Aydın, Mustafa, Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1991
Canlı, Ebru,“Örgütlerde Kişilerarası Çatışmalar”, İ.Ü. S.B.F. Psik. Böl.,Y. Lisans Tezi, 2
Kindler, Herbert S., İş Yaşamında Anlaşmazlıkların Yapıcı Çözümü, Rota Yay., İst. 1997
Onaran, Oğuz, Örgütlerde Karar Verme, A.Ü. S.B.F. Yayınları No:321, Ankara 1971
Öncü, Ayşe, Örgüt Sosyolojisi, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları : G- 7,Ankara 1976
Sabuncuoğlu,Zeyyat, Örgütsel Psikoloji, Alfa Kitabevi, Bursa 1998
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |