Dersin Amacı: |
Bu ders İkinci Dünya Savaşı'nın sona ermesinden bu yana Almanya'nın gelişimini inceleyecektir. Bu iki ayrı Almanya'nın birleşmesi sürecine savaştan sonra toplumların, ve nihayet 1990 yılından beri güncel gelişmeler üzerine Almanya evrimi üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Tabii başkenti Berlin bölgesi (Federal Parlamento, Türk Büyükelçiliği, Berlin AB Temsilciliği, vb) yanı sıra, tarihi ilgi yerel siteler (Checkpoint Charlie, Berlin hazır olan ilgili yerel sitelere kısa gezileri dahil duvarı Anıtı + Dokümantasyon Merkezi, vb.) Ayrıca dahil öğrencilerin çeşitlilik ve Almanya içindeki farklılıklar bir izlenim vermek için, diğer Alman şehirlerine kısa geziler olacaktır. Alan gezileri Hamburg gibi şehirlerde (Almanya Kuzey için), Münih (Almanya Güney için), Dresden (Almanya Doğu) ve Bonn bulunmaktadır (Almanya Batı için, ve eski Alman başkenti olarak) olacaktır . |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Derleme ders notları |
2) |
Alman Siyasal sistemi(leri), |
Derleme ders notları |
3) |
Almanya’nın savaş sonrası tarihi, |
Derleme ders notları |
4) |
Avrupa Topluluğu / Birliği yükselen rolü |
Derleme ders notları |
5) |
Avrupa Birliği'nin son ve güncel bölgesel ve küresel rolü ve etkisi |
Derleme ders notları |
6) |
Alman toplumundaki değişimler |
Derleme ders notları |
7) |
Alman halkının kolektif ruhunun, hafıza ve milli duyguları, |
Derleme ders notları |
8) |
Vize |
|
9) |
Gezi: Berlin sermaye bölgesi (Federal Parlamento, Türk Büyükelçiliği, Berlin AB Temsilciliği, vb) |
Derleme ders notları |
10) |
Gezi:: tarihi ilgi yerel siteler (Checkpoint Charlie, Berlin Duvarı Anıtı + Dokümantasyon Merkezi, vb.) |
Derleme ders notları |
11) |
Gezi:: Hamburg (Almanya’nın Kuzeyi), |
Derleme ders notları |
12) |
Gezi: Munih (Almanya’nın Güneyi) |
Derleme ders notları |
13) |
Dresden (Almanya’nın Doğusu) |
Derleme ders notları |
14) |
Bonn (Almanya’nın batısı ve Almanya’nın eski başkenti). |
Derleme ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |