SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GEP0205 | ||||||||
Ders İsmi: | Berlin'e Çoklu Bakış | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | GE-Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Berlin'e çoklu bir bakış getirerek ekonomik ve siyasi güçlerin karşıt eş-varlıkları ve tarihsel süreçte kendi ifadesinin aktarımıdır. Berlin; tüm potansiyelleri ve yıllardır kenar / duvarlı şehir olmasının yarattığı travmalar Alman kültürünü derinden etkilemiştir. Bu nedenle dersin temel amacı; felsefe, edebiyat, müzik, sanat ve mimari açısından Alman Kültüründe Berlin'in öncü rolü oynadığı eşikler ve dönümlerin anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Berlin'in tüm Avrupa kentleri arasında kendine özgü bir konuma sahip bir kaynaştıma noktası olması bize ekonomik, politik ve görsel kültürleri keşfetmek için geniş bir malzeme verir. Bu trans / arası disiplin elbette farklı açılardan Berlin'de dönüşümler ve çevirileri izlemek için bir temel sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Berlin'in tarih eşiklerine bakış | Derleme ders notları |
2) | Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. | Derleme ders notları |
3) | Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. | Derleme ders notları |
4) | Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. | Derleme ders notları |
5) | Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. | Derleme ders notları |
6) | Alman Edebiyatı: Weimar Klasisizm den modern Alman Edebiyatı kadar(Goethe, Schiller, Keeler Fırtına, Brecht, Bachman vb) | Derleme ders notları |
7) | Klasik bestecilerden (Bach, Beethoven, Lizst, Brahms ve Wagner) 21. yüzyıla kadar Alman müziği. | Derleme ders notları |
8) | Berlin'in sesini izlemek... | Derleme ders notları |
9) | Alman Sanatı ve mimarisi | Derleme ders notları |
10) | Alman sanatı ve mimarisi. | Derleme ders notları |
11) | Berlin, çağdaş mimarinin açık hava müzesi... | Derleme ders notları |
12) | Döneme genel bakış | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersler, öğrenci sunumları ve site gezilere ek olarak verilen okuma materyalleri üzerine tartışmalar içermektedir. Tartışmalara iyi katılım dersi geçmek için zorunludur. rian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998. Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999 Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010. Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003 Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006. Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | The course comprises lectures, student presentations and discussions on the given reading materials in addition to site excursions. Good attendance and participation to the discussions is obligatory to pass the course. Brian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998. Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999 Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010. Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003 Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006. Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | ||||||||||||||
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | ||||||||||||||
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | ||||||||||||||
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | ||||||||||||||
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | ||||||||||||||
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | ||||||||||||||
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | ||||||||||||||
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | ||||||||||||||
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | ||||||||||||||
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | ||||||||||||||
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | ||||||||||||||
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | ||||||||||||||
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | ||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 102 |