Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin girişimcilik sürecininin önemini, dooğasını ve yenilik (inovasyon) ile girişimcilik arasındaki ilişkileri anlamasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin amacı yeni firma kurma ve geliştirme sürecine ilişkin teorileri ve aynı zamanda pratik bazı konuları tartışmaktır. Bu derste teknoloji tabanlı girişimlerin kurulması süreci girişimcilik fırsatının keşfedilmesi / yaratılmasından başlayarak ele alınacak ve adım adım girişimcilik sürecinin tüm aşamalarının üzerinden geçilecektir. Bu aşamalar arasında strateji geliştirme, planlama, pazarlama, üretim, organizasyon, finansal planlama, kaynak bulma ve kaynak geliştirme ve kaynakların yönetimi sayılabilir. |
Dersin İçeriği: |
Girişimciliğe giriş
Girişimcilik stratejisi geliştirme, girişimcilik zihniyet yapısı
Girişimcilik süreci, iş fikrinden girişimcilik fırsatına
Yenilik stratejisi geliştirme
İş modeli, iş konsepti, iş planı
Yeni firma kurma
Ürün tasarımı, ürün geliştirme, pazarlama ve satış
Girişimcilik kaynakları, kaynak bulma, kaynak edinme ve kaynak yönetimi
Girişimcilik ekibi
Finansal plan hazırlama, karlılık, risk ve gelir
Sermaye kaynakları, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma yapma süreçleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Girişimcilik konusuna giriş |
Yok |
2) |
Girişimcilik stratejisinin geliştirilmesi; girişimcinin düşünce yapısı, karakteristiği |
Ders kitabından Bölüm 1'in okunması |
3) |
Girişimcilik süreci, girişimcilik fırsatının yaratılması / keşfedilmesi, iş fikrinden girişimcilik fırsatına |
Ders kitabından Bölüm 2-3'ün okunması |
4) |
Rekabet stratejisi ve yenilik stratejisi hazırlanması |
Ders kitabından Bölüm 4-5 okunması |
5) |
İş modeli hazırlanması, iş modeli tablosu, iş planı hazırlanması |
Ders kitabında Bölüm 6'nın okunması
Destekleyici kaynaktan Bölüm 10'un okunması
|
6) |
Firma kurma süreci, ürün tasarımı, ürün geliştirme; pazarlama ve satış |
Ders kitabından Bölüm 8-9'un okunması |
7) |
Girişimcilik sürecinde ihtiyaç duyulan kaynaklar, yeni kaynaklar bulunması, kaynakların artırılması, kaynakların yönetimi
|
Ders kitabında Bölüm 11 ve 13'ün okunması |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlık |
9) |
Girişimcilik ekibi, organizasyon ve yaratıcılık |
Ders kitabında Bölüm 12'nin okunması
Yardımcı kitaptan Bölüm 12'nin okunması |
10) |
Finansal planlama yapılması, karlılık ve başarı, risk ve getiriler.
|
Ders kitabından Bölüm 7, 16 ve 17'nin okunması |
11) |
Sermaye kaynakları, yatırımcı bulma, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma imzalanması |
Ders kitabında Bölüm 18-19'un okunması |
12) |
Yeni firmanın yaşam döngüsü, firma büyüme aşamaları, girişimci firmada başarıya uzanan yol
|
Ders kitabından Bölüm 20'nin okunması
Yardımcı kitaptan Bölüm 22'nin okunması
|
13) |
Dönem sonu proje sunumları |
Sunumlar için hazırlık yapılması |
14) |
Dönem sonu proje sunumları |
Sunumlar için hazırlık yapılması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|