Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin girişimcilik sürecininin önemini, dooğasını ve yenilik (inovasyon) ile girişimcilik arasındaki ilişkileri anlamasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin amacı yeni firma kurma ve geliştirme sürecine ilişkin teorileri ve aynı zamanda pratik bazı konuları tartışmaktır. Bu derste teknoloji tabanlı girişimlerin kurulması süreci girişimcilik fırsatının keşfedilmesi / yaratılmasından başlayarak ele alınacak ve adım adım girişimcilik sürecinin tüm aşamalarının üzerinden geçilecektir. Bu aşamalar arasında strateji geliştirme, planlama, pazarlama, üretim, organizasyon, finansal planlama, kaynak bulma ve kaynak geliştirme ve kaynakların yönetimi sayılabilir. |
Dersin İçeriği: |
Girişimciliğe giriş
Girişimcilik stratejisi geliştirme, girişimcilik zihniyet yapısı
Girişimcilik süreci, iş fikrinden girişimcilik fırsatına
Yenilik stratejisi geliştirme
İş modeli, iş konsepti, iş planı
Yeni firma kurma
Ürün tasarımı, ürün geliştirme, pazarlama ve satış
Girişimcilik kaynakları, kaynak bulma, kaynak edinme ve kaynak yönetimi
Girişimcilik ekibi
Finansal plan hazırlama, karlılık, risk ve gelir
Sermaye kaynakları, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma yapma süreçleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Girişimcilik konusuna giriş |
Yok |
2) |
Girişimcilik stratejisinin geliştirilmesi; girişimcinin düşünce yapısı, karakteristiği |
Ders kitabından Bölüm 1'in okunması |
3) |
Girişimcilik süreci, girişimcilik fırsatının yaratılması / keşfedilmesi, iş fikrinden girişimcilik fırsatına |
Ders kitabından Bölüm 2-3'ün okunması |
4) |
Rekabet stratejisi ve yenilik stratejisi hazırlanması |
Ders kitabından Bölüm 4-5 okunması |
5) |
İş modeli hazırlanması, iş modeli tablosu, iş planı hazırlanması |
Ders kitabında Bölüm 6'nın okunması
Destekleyici kaynaktan Bölüm 10'un okunması
|
6) |
Firma kurma süreci, ürün tasarımı, ürün geliştirme; pazarlama ve satış |
Ders kitabından Bölüm 8-9'un okunması |
7) |
Girişimcilik sürecinde ihtiyaç duyulan kaynaklar, yeni kaynaklar bulunması, kaynakların artırılması, kaynakların yönetimi
|
Ders kitabında Bölüm 11 ve 13'ün okunması |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlık |
9) |
Girişimcilik ekibi, organizasyon ve yaratıcılık |
Ders kitabında Bölüm 12'nin okunması
Yardımcı kitaptan Bölüm 12'nin okunması |
10) |
Finansal planlama yapılması, karlılık ve başarı, risk ve getiriler.
|
Ders kitabından Bölüm 7, 16 ve 17'nin okunması |
11) |
Sermaye kaynakları, yatırımcı bulma, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma imzalanması |
Ders kitabında Bölüm 18-19'un okunması |
12) |
Yeni firmanın yaşam döngüsü, firma büyüme aşamaları, girişimci firmada başarıya uzanan yol
|
Ders kitabından Bölüm 20'nin okunması
Yardımcı kitaptan Bölüm 22'nin okunması
|
13) |
Dönem sonu proje sunumları |
Sunumlar için hazırlık yapılması |
14) |
Dönem sonu proje sunumları |
Sunumlar için hazırlık yapılması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |