Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin girişimcilik sürecininin önemini, dooğasını ve yenilik (inovasyon) ile girişimcilik arasındaki ilişkileri anlamasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin amacı yeni firma kurma ve geliştirme sürecine ilişkin teorileri ve aynı zamanda pratik bazı konuları tartışmaktır. Bu derste teknoloji tabanlı girişimlerin kurulması süreci girişimcilik fırsatının keşfedilmesi / yaratılmasından başlayarak ele alınacak ve adım adım girişimcilik sürecinin tüm aşamalarının üzerinden geçilecektir. Bu aşamalar arasında strateji geliştirme, planlama, pazarlama, üretim, organizasyon, finansal planlama, kaynak bulma ve kaynak geliştirme ve kaynakların yönetimi sayılabilir. |
Dersin İçeriği: |
Girişimciliğe giriş
Girişimcilik stratejisi geliştirme, girişimcilik zihniyet yapısı
Girişimcilik süreci, iş fikrinden girişimcilik fırsatına
Yenilik stratejisi geliştirme
İş modeli, iş konsepti, iş planı
Yeni firma kurma
Ürün tasarımı, ürün geliştirme, pazarlama ve satış
Girişimcilik kaynakları, kaynak bulma, kaynak edinme ve kaynak yönetimi
Girişimcilik ekibi
Finansal plan hazırlama, karlılık, risk ve gelir
Sermaye kaynakları, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma yapma süreçleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Girişimcilik konusuna giriş |
Yok |
2) |
Girişimcilik stratejisinin geliştirilmesi; girişimcinin düşünce yapısı, karakteristiği |
Ders kitabından Bölüm 1'in okunması |
3) |
Girişimcilik süreci, girişimcilik fırsatının yaratılması / keşfedilmesi, iş fikrinden girişimcilik fırsatına |
Ders kitabından Bölüm 2-3'ün okunması |
4) |
Rekabet stratejisi ve yenilik stratejisi hazırlanması |
Ders kitabından Bölüm 4-5 okunması |
5) |
İş modeli hazırlanması, iş modeli tablosu, iş planı hazırlanması |
Ders kitabında Bölüm 6'nın okunması
Destekleyici kaynaktan Bölüm 10'un okunması
|
6) |
Firma kurma süreci, ürün tasarımı, ürün geliştirme; pazarlama ve satış |
Ders kitabından Bölüm 8-9'un okunması |
7) |
Girişimcilik sürecinde ihtiyaç duyulan kaynaklar, yeni kaynaklar bulunması, kaynakların artırılması, kaynakların yönetimi
|
Ders kitabında Bölüm 11 ve 13'ün okunması |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlık |
9) |
Girişimcilik ekibi, organizasyon ve yaratıcılık |
Ders kitabında Bölüm 12'nin okunması
Yardımcı kitaptan Bölüm 12'nin okunması |
10) |
Finansal planlama yapılması, karlılık ve başarı, risk ve getiriler.
|
Ders kitabından Bölüm 7, 16 ve 17'nin okunması |
11) |
Sermaye kaynakları, yatırımcı bulma, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma imzalanması |
Ders kitabında Bölüm 18-19'un okunması |
12) |
Yeni firmanın yaşam döngüsü, firma büyüme aşamaları, girişimci firmada başarıya uzanan yol
|
Ders kitabından Bölüm 20'nin okunması
Yardımcı kitaptan Bölüm 22'nin okunması
|
13) |
Dönem sonu proje sunumları |
Sunumlar için hazırlık yapılması |
14) |
Dönem sonu proje sunumları |
Sunumlar için hazırlık yapılması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|