ENM5223 İş Yönetimi ve GirişimcilikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENM5223
Ders İsmi: İş Yönetimi ve Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 12
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BERNA BEYHAN BOZKIRLIOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin girişimcilik sürecininin önemini, dooğasını ve yenilik (inovasyon) ile girişimcilik arasındaki ilişkileri anlamasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin amacı yeni firma kurma ve geliştirme sürecine ilişkin teorileri ve aynı zamanda pratik bazı konuları tartışmaktır. Bu derste teknoloji tabanlı girişimlerin kurulması süreci girişimcilik fırsatının keşfedilmesi / yaratılmasından başlayarak ele alınacak ve adım adım girişimcilik sürecinin tüm aşamalarının üzerinden geçilecektir. Bu aşamalar arasında strateji geliştirme, planlama, pazarlama, üretim, organizasyon, finansal planlama, kaynak bulma ve kaynak geliştirme ve kaynakların yönetimi sayılabilir.
Dersin İçeriği: Girişimciliğe giriş
Girişimcilik stratejisi geliştirme, girişimcilik zihniyet yapısı
Girişimcilik süreci, iş fikrinden girişimcilik fırsatına
Yenilik stratejisi geliştirme
İş modeli, iş konsepti, iş planı
Yeni firma kurma
Ürün tasarımı, ürün geliştirme, pazarlama ve satış
Girişimcilik kaynakları, kaynak bulma, kaynak edinme ve kaynak yönetimi
Girişimcilik ekibi
Finansal plan hazırlama, karlılık, risk ve gelir
Sermaye kaynakları, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma yapma süreçleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimcilik konusuna giriş Yok
2) Girişimcilik stratejisinin geliştirilmesi; girişimcinin düşünce yapısı, karakteristiği Ders kitabından Bölüm 1'in okunması
3) Girişimcilik süreci, girişimcilik fırsatının yaratılması / keşfedilmesi, iş fikrinden girişimcilik fırsatına Ders kitabından Bölüm 2-3'ün okunması
4) Rekabet stratejisi ve yenilik stratejisi hazırlanması Ders kitabından Bölüm 4-5 okunması
5) İş modeli hazırlanması, iş modeli tablosu, iş planı hazırlanması Ders kitabında Bölüm 6'nın okunması Destekleyici kaynaktan Bölüm 10'un okunması
6) Firma kurma süreci, ürün tasarımı, ürün geliştirme; pazarlama ve satış Ders kitabından Bölüm 8-9'un okunması
7) Girişimcilik sürecinde ihtiyaç duyulan kaynaklar, yeni kaynaklar bulunması, kaynakların artırılması, kaynakların yönetimi Ders kitabında Bölüm 11 ve 13'ün okunması
8) Ara sınav Ara sınav hazırlık
9) Girişimcilik ekibi, organizasyon ve yaratıcılık Ders kitabında Bölüm 12'nin okunması Yardımcı kitaptan Bölüm 12'nin okunması
10) Finansal planlama yapılması, karlılık ve başarı, risk ve getiriler. Ders kitabından Bölüm 7, 16 ve 17'nin okunması
11) Sermaye kaynakları, yatırımcı bulma, yatırımcılarla pazarlık ve anlaşma imzalanması Ders kitabında Bölüm 18-19'un okunması
12) Yeni firmanın yaşam döngüsü, firma büyüme aşamaları, girişimci firmada başarıya uzanan yol Ders kitabından Bölüm 20'nin okunması Yardımcı kitaptan Bölüm 22'nin okunması
13) Dönem sonu proje sunumları Sunumlar için hazırlık yapılması
14) Dönem sonu proje sunumları Sunumlar için hazırlık yapılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Technology Ventures: From Idea to Enterprise, 4th Edition, 2014, Thomas H. Byers, Richard C. Dorf & Andrew J. Nelson, McGraw Hill Education.

Diğer Kaynaklar: 1-New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st century, 8th Edition, 2008, Jeffry A. Timmons & Stephen Spinelli, McGraw Hill Education.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148