Dersin Amacı: |
Ders, bilimsel araştırmanın tarafsızlığına ve problemliliğine ilişkin sorulara cevap verme amacı taşımaktadır. Bu soruların altında yatan konular ve varsayımları anlamak da dersin amaçlarından birisidir.
Dersin ikinci amacı kalitatif araştırmaların üzerine inşa edildiği temel varsayımları ve değerleri incelemek, ve bunların "nasıl" olduğu sorusuna cevap aramaktır.
Dersin üçüncü ve en önemli amacı ise öğrencinin kendi çalışmasında bu araştırma bilgisini nasıl kullanacağına yönelik, ve bu esnada araştırmanın etik, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik yönlerini kavramaya, eleştirel düşünceyi geliştirmeye ve araştırma becerisini arttırmaya yönelik bir çalışma yapmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Son yirmi senede, kalitatif araştırmanın karmaşıklığı ve sorunları üzerine yeni teoriler ortaya çıktı. Bu teoriler ışığında, araştırmanın değerlerden bağımsız, nötr bir süreç olmadığı, daha ziyade, araştırma metodolojisi gittikçe incelenen, temsil ve meşruiyet açısından sorgulanan bir alan haline geldiği görülmüştür. Bu krizin sebebi nedir? Bu gelişmelerin kalitatif araştırma için ve araştırmayı yapan kişi için ortaya çıkardığı sonuçlar nelerdir? |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sorgulamaya Giriş |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Ölçümleme ve soyut kavramlar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
3) |
Ölçümleme ve soyut kavramlar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
|
5) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
|
6) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
10) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
|
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
|
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
|
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
|
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
|
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
|
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
|
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
|