GEP1809 Stratejik Yol HaritasıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GEP1809
Ders İsmi: Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, çağdaş stratejik yönetim ve yolharitası kavramlarını tanıtmayı amaçlar. “Strateji, Stratejik Yönetim ve YolHaritası nedir, nasıl hazırlanır ve uygulanır?” benzeri sorular yardımıyla öğrencilerin Stratejik Yolharitası konusunda bilgi sahibi olmasını hedefler.
Dersin İçeriği: Strateji, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yolharitaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejiye Giriş T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, ilk 15 sayfa
2) Stratejik Yönetimin Üç Adımı T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011 16-21 sayfalar
3) Stratejik İstihbarat ve Özdeğerlendirme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 22-31 sayfalar
4) Dış Ortam Analizi T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 32-33 sayfalar
5) Stratejik Gelecek ve Senaryolar T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, 34-37 sayfalar
6) İstikamet ve Hedef Belirleme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 39-43 sayfalar
7) Stratejik Seçenekler T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 44-53 sayfalar
8) Stratejik Seçeneklerden Yol Haritaları Hazırlamak T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 56-63 sayfalar
9) İşPlanı ve Yapılabilirlik (Fizibilite) T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar
10) Eyleme Geçiş (İcraat) T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar
11) Stratejik Hazırlık T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 70-71 and 82-95
12) Eylem ve Sorun Çözme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 72-77 sayfalar
13) Eylem Sonuçların Değerlendirilmesi T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 78-79 sayfalar
14) Stratejik Yolharitalarının İrdelenmesi
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.

T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
Diğer Kaynaklar: T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.

T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.

A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.

U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.

M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.

P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100