OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GEP1801 | ||||||||
Ders İsmi: | 20. yy. Düşünce Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | GE-Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 20. yüzyıl düşüncesine tarihsel perspektiften bir giriş yapmaktır. |
Dersin İçeriği: | • 20. yüzyıl düşüncesinin evrimi • Tarihin ve ideolojinin yükselişi • Otoriteye yönelik saldırılar (sekülerleşme ve bireysellik) • Paralel gerçeklikler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konulara giriş | yok |
2) | Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. | Dersin kitabı |
3) | Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. | Dersin kitabı |
4) | Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı | dersin kitabı |
5) | Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan | dersin kitabı |
6) | Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, | dersin kitabı |
7) | Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt | dersin kitabı |
8) | Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. | dersin kitabı |
9) | Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar | dersin kitabı |
10) | Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları | dersin kitabı |
11) | AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. | dersin kitabı |
12) | Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar | Dersin Kitabı |
13) | Değerlendirme | dersin Kitabı |
14) | Final Sınavı | Dersin Kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Peter Watson, The Modern Mind, An Intellectual History of the 20th century (Perrenial, 2002) |
Diğer Kaynaklar: | None |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||||
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |