GEP1607 EtikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GEP1607
Ders İsmi: Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı bazı temel kavramları ve bunların eleştirel ve felsefi düşünmeyi sağlamak için öğrencileri etik tartışmaları ile tanıştırmaktır.
Dersin İçeriği: Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma I Plato, Aristotle Ders notları
3) Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma II Thomas Hobbes, Jean Jacques Rousseau. Ders notları
4) Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırmaIII Immanuel Kant, Karl Marx and Friedrich Engels, Charles Darwin, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud Ders notları
5) Aklın Rolü I David Hume, Immanuel Kant, G.W.F.Hegel, Ders notları
6) Aklın Rolü II Ludwig Wittgenstein, Jean-Paul Sartre, Thomas Nagel Ders notları
7) Son İyi: M.K. Gandhi,, Aldous Huxley, Albert Camus Ders notları
8) Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Kuram- Thomas Aquinas John Locke, Robert Nozick, Ders notları
9) Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Eleştiri- Blaise Pascal, Jeremy Bentham, John Stuart Mill, Ders notları
10) Film Gösterimi ve Tartışma- Ders notları
11) Sonuçculuk- Jeremy Bentham, Henry Sidgwick, Ders notları
12) Sonuçculuk Ders notları
13) Film Gösterimi ve Tartışma- Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oxford Readers: Ethics, ed. by Peter Singer, Oxford University Press, 1994 They can also benefit from the available Turkish translations of the texts
Diğer Kaynaklar: A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2. Baskı, 2007.
Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995.
İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996
Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998.
Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97