FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EDT5011 | ||||||||
Ders İsmi: | İnternet Tabanlı Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste web teknolojileri incelemesi, yeni ortaya çıkan web standartları ve protokoller, biçimleme dilleri ve komut dilleri görülecektir. Internet üzerinden yapılan programlama uygulamalarında HTML, PHP, ASP, Java, MySQL gibi hem istemci hem sunucu taraflı teknolojiler ve komut dilleri kullanılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders tarayıcı teknolojileri ilgili temel bilgileri, Javascript ve PHP kullanarak komut yani kod yazılmasını ve ayrıca Ajax tanıtımını içermektedir.Bu derste en çok vurgulanan ise kod pratiğinin fazla yapılması ve dersin kullanılabilirlik açısından önem taşımasıdır. Bunların yanında bu derste HTML, biçem yönergeleri ve XML de görülmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Form Öğeleri | |
3) | Veri Elde Edilmesi | |
4) | Fonksiyonlar, Tarih & Zaman | |
5) | Veri Doğrulanması | |
6) | Pencereler, Ekranlar, Beliren Pencereler (Popup) | |
7) | CssDOM ve Olay İşleme Programları | |
8) | PHP ‘ye Giriş | |
9) | SQL ‘de yazma | |
10) | PHP, MySQL ve İlgili Veriler | |
11) | Ajax ‘a Giriş | |
12) | Ajax ve Belge Nesne Modeli (DOM) | |
13) | Ajax and XML | |
14) | Ajax ve Web uyumlu Javascript |
Ders Notları / Kitaplar: | Flanagan, D. (1998). Javascript: The definitive guide. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Harold, E. (2004). Effective XML. Boston, MA: Pearson Education. Keith, J. (2005). DOM scripting. Berkeley, CA: Friendsofed. Riordan, R. (2008). Head first ajax. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Welling, L. & Thomson, L. (2009). PHP and MySQL: Web development. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education White, A. (2009). Javascript. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. Zakas, N. (2005). Professional javascript for web deveopers. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |||||||||||
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |||||||||||
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |||||||||||
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |||||||||||
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |||||||||||
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |||||||||||
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |||||||||||
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |