VCD3132 Cyber CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD3132
Ders İsmi: Siber Kültür
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektronik iletişim teknolojileri, bilgi ve eğlence üzerine yeni kavramlar üretti. Bu yeni teknolojiler varlık ve gerçekle ilgili algımızı değiştirmeye başladı. Bu durum beden, kimlik ve benlik deneyimlerimizi dönüştürdü. Kamusal alan, kentsel mekan ve mimari mekan gibi kavramlar konusunda anlayışımızı değiştirdi. Bu ders görüntü, görsellik ve siber kültür'ün geniş kültürel tarihi içindeki değişiklikleri incelemek için tasarlanmıştır. Siberuzay kültürü, sanal gerçekliği toplum, gerçeklik, benlik ve insan ve yapay yaşam arasındaki sınır hakkında spekülasyon yapmak için kullanan sanat, film ve edebi eserler (roman) üzerinden incelenecektir.

Dersin İçeriği: Dönem boyunca yapılan sunum, okuma ve projelerle öğrenciler siber kültür kavramını ve yaşamımızdaki yansımalarını incelerler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Müfredatın gözden geçirilmesi. yok
2) Yeni teknolojilerde Görsel Kültüre giriş: Siberuzay nedir ve postmodern bir dünyada sanatla, edebiyatla, filmlerle, müzikle, yaşam tarzlarıyla, politikayla ve cinsellikle ilişkisi nedir? Konuyla ilgili okuma
3) Sanal olanın kültürel tarihi: yeni kültürel deneyim modları ve pornografi üzerine sorular, hackleme, ırk ve cinsiyet stereotipleri, bilgi edinme özgürlüğü ve telif hakları. Konuyla ilgili okuma
4) Sosyal Siberuzayın Kökenleri: Teknoloji ve Toplum çarpıştığında, Sanal Kamusal Alan Konuyla ilgili okuma
5) inşa edilmiş İnsan Bedeni ve Sanat: Stelarch'ın Sanatı, çalışmaları ve 'Transhumanism' , Beden ve Makine arasındaki Sanat Gösterim: Ghost in the Shell Konuyla ilgili okuma
6) Sanal Bedenler ve İnsanın Tanımı: Bilim Kurguda İnsan ve Makine Gösterim: Matrix Konuyla ilgili okuma
7) Ekranın ötesinde, Sanal Gerçeklik arayüzünün içine: Jeffery Shaw'ın Sanatı ve çalışmaları vizeye hazırlık
8) Dönem İncelemesi Dönem boyunca yapılan okumaların gözden geçirilmesi
9) Sanat ve Yapay Zekada etkileşimli anlatılar: doğrusal dizimi Reddetme. Sanal sanat ve sanal galeriler, nesnesiz sanat. Konuyla ilgili okuma
10) Sanal Şehir: Siberuzay ve Enformasyon Superotoyolları. Bill Viola, Dennis Oppenheim ve Diana Thater'in İşleri. Konuyla ilgili okuma
11) Sanal kimlik, sanal öğrenme, Dijital Dünyada 'Telepresence' ve Benlik Konuyla ilgili okuma
12) Siberpunk (Technoculture) Evrimi: Neuromancer ile ilgili tartışma Anime Serisi Gösterimi: 'Neon Genesis Evangelion' dir. Hideaki Anno. Konuyla ilgili okuma
13) Postmodern zamanlarda Post ve Post-post Siberpunk. Gösterim: "Bladerunner" yönetmen: Ridley Scott Konuyla ilgili okuma
14) Dönemin tekrarı tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course reading will be given on a weekly basis
Diğer Kaynaklar: 1) McLuhan, "Understanding Media"
2) Jean Baudrillard, "Simulations and Simulacra"
3) Walter Benjamin, "The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction"
4) Lev Manovich, "The Automation of Sight: From Photography to Computer Vision"
5) Bill Nichols, "The Work of Culture in the Age of Cybernetic Systems"
6) Donna Haraway, "Manifesto for Cyborgs"
7) Paul Virilio, “Speed and Information: Cyberspace Alarm!”
8) Slavoj Zizek, "From Virtual Reality to the Virtualization of Reality"
9) M. Christine Boyer,"The Imaginary Real World of Cybercities"
10) Marshall Berman, “All That is Solid Melts Into Air: The Experience of Modernity”
11) Michael Rush, “New Media in Late 20 th Century Art”
12) Andrew Butler,” Cyberpunk”
13) Theodor W. Adorno, “The Culture Industry - Selected Essays on mass culture”
14) Mark Dery, “Escape Velocity: Cyberculture at the End of the Century”
15) William Gibson, “Neuromancer”
16) Neal Stephenson, “Snow Crash”
17) Fredric Jameson, "Progress Versus Utopia; or, Can We Imagine the Future?"

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 60
Ödevler 2 10
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 5
Toplam İş Yükü 122