FTV4912 Graduation Project IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE TELEVİZYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTV4912
Ders İsmi: Mezuniyet Projesi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 10
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler birinci dönem seçtikleri grupta devam ederler. Ve grup danışmanlarıyla birlikte ilk dönem çalışmaya başladıkları mezuniyet projelerini bitirirler.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler bir kısa film, belgesel film, senaryo ya da tez ortaya koyacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
2) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
3) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
4) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
5) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
6) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
7) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler çalışmalarını sunacaklar (beat shhet, photoboard, mekan, oyuncular). BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler çalışmalarını sunacaklar (12dk.kaba kurgu, başlıklar, giriş, hipotez). SENARYO PROGRAMI Öğrenciler çalışmalarını sunacaklar (logline ve sinopsis, karakter biyografileri, ilk 3 act: 30-90 sn.). TEZ PROGRAMI Ana bölümden birinin ilk taslağı
8) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
9) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
10) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
11) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
12) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
13) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar.
14) KISA FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. Final Jürisi: Kurgusu yapılmış film BELGESEL FİLM PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. Final Jürisi: Kurgusu yapılmış belgesel film SENARYO PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. Final jürisi: Bitmiş senaryo (90-120 sn.) TEZ PROGRAMI Öğrenciler danışmanlarla görüşecekler ve çalışacaklar. Final jürisi: Tamamlanmış tezin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 1
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 4
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 3
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 4
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 5
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 5
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 5
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 4
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 3
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 5
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 5 % 30
Projeler 5 % 30
Final 3 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 70
Uygulama 14 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5
Sunum / Seminer 5 15
Proje 4 25
Ara Sınavlar 2 40
Final 1 24
Toplam İş Yükü 249