Dersin Amacı: |
Dersin amacı; girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrayabilmek, küçük işletmelerin kuruluş şekillerini ve yönetimini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü, başarılı girişimcilik öyküleri, küçük işletmelerin yönetim, üretim, insan kaynakları, halkla ilişkiler, finansman fonksiyonları gösterilmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar |
Yok |
2) |
Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi |
Önceki haftanın tekrarı |
3) |
Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi |
Önceki haftanın tekrarı |
4) |
Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri |
Önceki haftanın tekrarı |
5) |
Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü |
Önceki haftanın tekrarı |
6) |
Başarılı girişimcilik öyküleri |
Önceki haftanın tekrarı |
7) |
Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi |
Önceki haftanın tekrarı |
8) |
Küçük işletmelerin yönetim fonksiyonu |
Önceki haftanın tekrarı |
9) |
Yeni yönetim yaklaşımları |
Önceki haftanın tekrarı |
10) |
Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
11) |
Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
12) |
Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
14) |
Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları |
Önceki haftanın tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |