SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENG2071 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Okutman SELMA UZUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mesleki İngilizce I dersi öğrencinin alanı ile ilgili İngilizce bilgisini geliştirmeyi; mesleğinde İngilizce'yi etkin bir şekilde kullanmasını sağlamayı; öğrencinin İngilizce okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeyi; iş hayatında sözlü ve yazılı dilde kendisini ifade edebilecek düzeye gelmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Mesleki terminoloji, yazışma (mektup, eposta v.b.), sunum teknikleri, telefon görüşmeleri, resmi belgeler ve yasal düzenlemelerin anlaşılması, mali belgeler ve tablolar, iş başvurusu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Staff development and training - Okuma: İşe alma broşürü | Kelime öğrenme (Mesleki eğitim) |
2) | Job descriptions and job satisfaction - Yazma: Kısa iş tanımları | Kelime öğrenme (Ünvanlar ve ünvanlar için kullanılan kısaltmalar) |
3) | Letters of enquiry and applications - Yazma: İş başvuru epostası | Kelime öğrenme, iş başvurusu için eposta yazma |
4) | Telephone skills - Dinleme: Telefon dili | Kelime öğrenme; telefonda konuşma canlandırması için hazırlık |
5) | New product development - Konuşma: Yeni bir ürünün tanıtımı | Kelime öğrenme (Pazarlama terimleri); Tanıtılacak yeni ürünün belirlenip konuşmanın hazırlanması |
6) | Establishing relationships and negotiating - Okuma: Bir ürün hakkında soru sorma ve bilgi isteme | Kelime öğrenme (Koşullar ve şartlar) |
7) | Genel tekrar | |
8) | Financing the start-up - Konuşma: (Canlandırma) İş kurma için tavsiye alma | Kelime öğrenme; canlandırma için hazırlık |
9) | Presenting your business idea - Okuma: Sunumları en etkili biçimde kullanma | Kelime öğrenimi(Sunum ekipmanları); yapılacak sunumun ilk taslağı |
10) | Reports - Konuşma: Tabloları okuma ve yorumlama | Kelime öğrenimi (Değişiklikleri ifade eden terimler) |
11) | Business meetings - Dinleme: Bir iş toplantısı | Kelime öğrenme (Toplantı türleri, düşünce belirtme) |
12) | Using the Internet - Okuma: Websitesi tasarımı | Kelime öğrenimi (Bilgisayar ve internet) |
13) | Öğrencilerin sunumları | Sunumun son hali için hazırlık |
14) | A staff survey - Yazma: Ofisin modernleştirilmesi hakkında yapılan bir anketin sonuçlarını değerlendirme | Kelime öğrenme (Sayıların ve yüzdelerin ifadesi) |
Ders Notları / Kitaplar: | Brook-Hart, Guy. Business Benchmark, Upper-Intermediate,BULATS Edition, Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Brook-Hart, Guy. Business Benchmark, Upper-Intermediate,BULATS Edition, Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |||||||||||
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |||||||||||
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |||||||||||
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |||||||||||
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |||||||||||
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |||||||||||
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |||||||||||
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |||||||||||
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |||||||||||
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |