SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRL1112 | ||||||||
Ders İsmi: | Medya ve İletişim Teorileri II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Must Course | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEŞE MESUTOĞLU KIRIM Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı medya ve iletişim teorilerini derinliğine incelemek ve bunların toplum ile ilişkisini irdelemektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel teori ve uygulamaları tek tek inceleyecek ve bu teorilerin iletişim alanının gelişmesine etkilerini tartışacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Understanding and Evaluating Mass Communication Theory | Baran and Davis, pp. 3-21 |
3) | Four Eras of Mass Communication Theory | Baran and Davis, pp. 22-41 |
4) | The Rise of Media Industries and Mass Society Theory | Baran and Davis, pp. 44-70 |
5) | The Rise of Media Theory In the Age of Propaganda | Baran and Davis, pp. 71-94 |
6) | Normative Theories of Mass Communication Limited-Effects Theory Emerges | Baran and Davis, pp. 95-99, 116-122, 128-140, 160-164 |
7) | Contemporary Mass Communication Theory I (Critical Theory) | Baran and Davis, pp. 198-218 |
8) | Contemporary Mass Communication Theory II (British Cultural Studies) | Baran and Davis, pp. 198-218 |
9) | Contemporary Mass Communication Theory II (McLuhanism) Media and Audiences: Uses-and-gratification approach | Baran and Davis, pp. 218-225, 228-243 |
10) | Media and Audiences: Reception Studies Agenda-Setting and The Spiral of Silence | Baran and Davis, pp. 243-249, 278-293 |
12) | Theories of Media and Society (Symbolic Interactionism, Chicago School, Social Constructionism) | Baran and Davis, pp. 298-314 |
13) | Theories of Media and Culture (Frame Analysis, Cultivation Analysis, Social Semiotic Theory) | Baran and Davis, pp. 314-337 |
14) | İletişim kavramları üzerine tartışmalar ve Tüm teorilerin yeniden incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Stanley J. Baran and Dennis K. Davis, Mass Communication Theory: Foundations, Ferment and Future, Belmont: Thomson, 5th Edition, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 2 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 4 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 2 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 |