Dersin Amacı: |
Bu ders üç ana bölüm etrafında tasarlanmıştır. Dersin ilk birkaç haftasında iletişimin tanımı, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, kültür ve iletişim modelleri gibi konular tartışılır. Vurgu kitle iletişim ve kültür arasındaki ilişkiyi anlamaktır. İlerleyen haftalarda, kurs, öğrencilerin, aracılı bir küresel toplumda bilgili vatandaşlar ve çalışan profesyoneller olarak yaşamlarıyla ilgili kavramları ve teorileri konumlandırmalarına ve yerleşik kategoriler ve güç hiyerarşileri ve güç hiyerarşileri hakkında eleştirel araştırma yapmayı ve bunlar hakkında eleştirel düşünmeyi öğrenmelerine yardımcı olur. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel kavramlara, ilkelere ve uygulamalara giriş niteliğindedir. İletişim, kitle iletişimi, medya ve kültür gibi kavramların tanımları tartışıldıktan sonra kitap, gazete, dergi, televizyon, radyo, video oyunları, internet gibi mecralar ve bu mecraları destekleyen halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları incelenir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriğine, Hedeflere, Öğrenme Yöntemlerine ve Ödevlere Genel Bakış. |
|
2) |
-Culture and Media Literacy
- Other Basic Concepts in Social Sciences |
|
3) |
Introduction to Mass Communication II |
Baran, pp. 18-29,
34-42, 47-51
|
4) |
Forms of Media: Books |
Baran, pp. 55-76 |
5) |
Forms of Media: Newspapers |
Baran, pp. 85-101 |
6) |
Forms of Media: Magazines |
Baran, pp. 115-127 |
7) |
Forms of Media: Film |
Baran, pp. 139-160 |
8) |
Forms of Media: Radio and Television |
Baran, pp. 171-179,
194-197, 203-219
|
9) |
Forms of Media: Videogames |
Baran, pp. 237-243
|
10) |
Forms of Media: The Internet |
Baran, pp. 250-253, 261-280 |
11) |
Supporting Industries I: Public Relations |
Baran, pp. 297-314 |
12) |
Supporting Industries II: Advertising |
Baran, pp. 323-346 |
13) |
Tartışma konuları |
|
14) |
Final sınavı için tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
3 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
4 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
3 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
|
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
|
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
4 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |