FTV2940 ScreenwritingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE TELEVİZYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTV2940
Ders İsmi: Senaryo Yazımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilere hikaye anlatım yöntemleri ve anlatısal yapıyla ilgili temel bilgileri verebilmektir. Öğrenciler bir yandan senaryo yazmayı deneyimleyerek öğrenirken, bir yandan da bir film senaryosunu analiz etmek için gerekli olan bilgi birikimi ve pratiği kazanacaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler film yapım sürecinin temeli olan senaryo yazımı ile ilgili olarak hem yazımı, hem işlevi, hem de film yapımının takip eden aşamalarındaki kullanımı ve önemiyle ilgili kapsamlı olarak bilgi edinecek. Senaryonun yapısı, ritmi, kuralları, formatı; senaryo fikri bulma ve geliştirme, görüş ve önerileri değerlendirerek senaryonun farklı taslaklarını hazırlama; senaryoyu sunmak ve satmak gibi, bir senaristin bilgi ve tecrübe sahibi olması gereken her alanda çalışmalara katılacak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin açıklanması. Fikirden Eyleme: Senaryo fikri bulmak ve geliştirmek
2) Hikaye Anlatımı Uzun metraj film projesi için logline.
3) Yazmanın Temelleri Uzun metraj film senaryosu projesi için "Sinopsis".
4) Üç Perdeli Yapı Okuma: Mckee, Robert (1995). Story. pp. 135-303
5) 1.Perde'nin Özellikleri Okuma: Field, Syd (2005) Screenplay pp: 106-160
6) 2.Perde'nin Özellikleri Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp.162-182
7) 3.Perde'nin Özellikleri Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp. 182-229
8) Tretman ilk taslak sunumları İlk tretman taslağının teslimi.
9) The Scene Okuma: Field, Syd (2005) pp: 160-183
11) Karakter Okuma: Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. pp.32-58 Ödev: Character Analizi
12) Diyalog yazımı Ödev: 1. Perdeden diyaloglu bir sahne.
13) Atmosfer ve anlatım öğeleri Gattaca (Andrew Niccol, 1997)
14) Farklı türler, farklı formatlar Final Projesi: Uzun metraj film senaryosu için tamamlanmış 1. Perde

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. The Poetics of Aristotle (free on-line book, download from Project Gutenberg) (http://www.gutenberg.org/ebooks/1974)
2. Egri, Lajos (1960). The Art of Dramatic Writing. Touchstone
3. Horton, Andrew (2000). Writing the Character Centered Screenplay. University of California
4. Vogler, Christopher (1988). The Writer’s Journey.
5. Seger, Linda (1987). Making a Good Script Great. Hollywood: Samuel French

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 4
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 2
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 2
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 5
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 5
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 5
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 1
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 1
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Projeler 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 64
Proje 1 8
Ödevler 4 40
Final 1 4
Toplam İş Yükü 172