FTV2931 Digital EditingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE TELEVİZYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTV2931
Ders İsmi: Dijital Kurgu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Adobe Premiere kurgu programı üzerinden teorik ve pratik uygulamalar vasıtasıyla; çekim sonrası süreçlerde kurgulanacak görsel ve işitsel materyallerinin organizasyonunun ve düzenlenmesinin, çeşitli kurgu tekniklerinin, sinemada kurgunun fonksiyonunun ve kısa film kurgulama yollarının inceliklerinin öğretilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: Öğrenciler her hafta kurgunun bir yönüne odaklanan bir ders görürler ve o dersle ilgili bir uygulama ödevi hazırlarlar ve bu ödevi izleyen hafta teslim ederler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -FTV2931 Dersine giriş. -Konu anlatımı. -Kurgu programına erişim.
2) -15 Temel kurgu tekniğinin tanımlanması. -Konu anlatımı -Ders içi tartışma.
3) -Temel kurguya giriş. - “Hard Eight” filmi üzerinden kurgu tekniklerinin çözümlenmesi.
4) -Temel kurgu grameri ve çağdaş örnekler üzerinden sinemada kurgunun fonksiyonu üzerine değerlendirme.
5) - Kurgu süreçlerindeki adımların (Log and Capture, Assembly, Rough Cut, Fine Cut, Final Cut) ve organizasyonun işlenmesi.
6) -Çağdaş Örneklerin İncelenmesi: “Curb Your Enthusiasm” & “Ghost Dog” Ders içi Uygulama -Kurgu tekniklerinin Fine Cut’a işlenmesi
7) -Çapraz ve Paralel Kurgu Tekniklerinin uygulamalı pratiği.
8) -Fiction Film Trailer. - Editing Genre Films in the Cinema
9) -Screening of student trailers. Give feedback, critique.
10) Seçilen bir yönetmenin filmografisinin 30 saniyelik bir kurgu ile hazırlanması.
11) -Kurgucunun senaryo takibi.
12) İleri ses kurgusu tekniklerine giriş. -L Cut tekniği, diyalogların üst üste kurulumu, görüntü ve ses kurgusu.
13) -İleri kurgu tekniklerine giriş. -Hareketli görüntü tasarımı. -Temel renk düzenlemeleri.
14) Konuların tekrar edilmesi Final Projesine Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Chandler, G. (2009). Film editing: Great cuts every filmmaker and movie lover must know. Michael Wiese Productions.
Crittenden, R. (2003). Film and video editing. Routledge.
Dancyger, K. (2014). The technique of film and video editing: history, theory, and practice.
CRC Press.
Ondaatje, M., & Murch, W. (2002). The conversations: Walter Murch and the art of editing
film. A&C Black.
Anderson, P . T. (Yönetmen), (1997). Hard Eight. [Uzun Metraj Film]. Rysher Entertainment (Yapım Şirketi).
Jarmusch, J. (Yönetmen), (1999). Ghost Dog: The Way of the Samurai. [Uzun Metraj Film]. Pandora Filmproduktion (Yapım Şirketi).
Apple, W. (Yönetmen), (2004). The cutting Edge: The Magic of Movie Editing. [Belgesel].

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 1
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 4
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 5
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 5
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 1
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 1
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 5
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 1
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 5
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 4
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Proje 2 60
Final 1 3
Toplam İş Yükü 175