SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTV2931 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Kurgu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Must Course | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders Adobe Premiere kurgu programı üzerinden teorik ve pratik uygulamalar vasıtasıyla; çekim sonrası süreçlerde kurgulanacak görsel ve işitsel materyallerinin organizasyonunun ve düzenlenmesinin, çeşitli kurgu tekniklerinin, sinemada kurgunun fonksiyonunun ve kısa film kurgulama yollarının inceliklerinin öğretilmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler her hafta kurgunun bir yönüne odaklanan bir ders görürler ve o dersle ilgili bir uygulama ödevi hazırlarlar ve bu ödevi izleyen hafta teslim ederler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | -FTV2931 Dersine giriş. -Konu anlatımı. -Kurgu programına erişim. | |
2) | -15 Temel kurgu tekniğinin tanımlanması. -Konu anlatımı -Ders içi tartışma. | |
3) | -Temel kurguya giriş. - “Hard Eight” filmi üzerinden kurgu tekniklerinin çözümlenmesi. | |
4) | -Temel kurgu grameri ve çağdaş örnekler üzerinden sinemada kurgunun fonksiyonu üzerine değerlendirme. | |
5) | - Kurgu süreçlerindeki adımların (Log and Capture, Assembly, Rough Cut, Fine Cut, Final Cut) ve organizasyonun işlenmesi. | |
6) | -Çağdaş Örneklerin İncelenmesi: “Curb Your Enthusiasm” & “Ghost Dog” Ders içi Uygulama -Kurgu tekniklerinin Fine Cut’a işlenmesi | |
7) | -Çapraz ve Paralel Kurgu Tekniklerinin uygulamalı pratiği. | |
8) | -Fiction Film Trailer. - Editing Genre Films in the Cinema | |
9) | -Screening of student trailers. Give feedback, critique. | |
10) | Seçilen bir yönetmenin filmografisinin 30 saniyelik bir kurgu ile hazırlanması. | |
11) | -Kurgucunun senaryo takibi. | |
12) | İleri ses kurgusu tekniklerine giriş. -L Cut tekniği, diyalogların üst üste kurulumu, görüntü ve ses kurgusu. | |
13) | -İleri kurgu tekniklerine giriş. -Hareketli görüntü tasarımı. -Temel renk düzenlemeleri. | |
14) | Konuların tekrar edilmesi Final Projesine Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Chandler, G. (2009). Film editing: Great cuts every filmmaker and movie lover must know. Michael Wiese Productions. Crittenden, R. (2003). Film and video editing. Routledge. Dancyger, K. (2014). The technique of film and video editing: history, theory, and practice. CRC Press. Ondaatje, M., & Murch, W. (2002). The conversations: Walter Murch and the art of editing film. A&C Black. Anderson, P . T. (Yönetmen), (1997). Hard Eight. [Uzun Metraj Film]. Rysher Entertainment (Yapım Şirketi). Jarmusch, J. (Yönetmen), (1999). Ghost Dog: The Way of the Samurai. [Uzun Metraj Film]. Pandora Filmproduktion (Yapım Şirketi). Apple, W. (Yönetmen), (2004). The cutting Edge: The Magic of Movie Editing. [Belgesel]. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 1 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 4 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 5 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 5 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 1 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 1 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 5 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 1 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 5 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 4 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Proje | 2 | 60 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |