Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Optimizasyon problemi. Örnekler. |
|
2) |
Matematiksel ön hazırlık. |
|
3) |
Matematiksel ön hazırlık. |
|
4) |
Weierstrass teoremi ve örnek problemlere uygulanması. |
|
5) |
Açık bir küme üstünde optimizasyon: Gerekli ve yeterli koşullar. |
|
6) |
Sayısal yöntemler: Gradyen algoritması, Newton yöntemi. |
|
8) |
Eşitlik kısıtları altında optimizasyon: Lagrange çarpanları. |
|
9) |
Eşitsizlik kısıtları altında optimizasyon: Kuhn-Tucker koşulları. |
|
10) |
Doğrusal programlama: Standart maksimizasyon ve minimizasyon problemleri. |
|
11) |
Doğrusal programlama: Birincil ve eşlenik problemler. Optimallik koşulları. |
|
12) |
Simplex algoritması. |
|
13) |
Dinamik programlama. |
|
14) |
Büyük optimizasyon problemleri ve ayrıştırma yöntemleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Süreç odaklılık ve analitik düşünce |
|
2) |
yönetimsel düşünce ve teknik altyapı |
|
3) |
Yöneylem araştırması metodları hakkında teorik bilgi sahibi olma. |
|
4) |
Yöneylem araştırmasının uygulamaları hakkında farkındalık |
|
5) |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek |
|
6) |
Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |
|
7) |
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek |
|
8) |
Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek |
|
9) |
Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak |
|
10) |
Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek |
|
12) |
Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek |
|
13) |
Yönetimsel problemleri çözerken ekonomik, sosyal ve çevresel faktörleri gözönüne alabilme |
|