NMD3901 Digital Investigative Journalism Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3901 Dijital Araştırmacı Gazetecilik Bahar 2 2 3 10
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: BEHLÜL CALISKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BEHLÜL ÇALIŞKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Gazetecilik gibi araştırmacı gazetecilik de dönüşüm yaşıyor. Araştırmacı gazetecilik dijital medyadan etkileniyor ve araştırmacı gazeteciler hukuk, ekonomi, bilişim ve sosyal bilimler gibi alanlarda uzmanlığa sahip uluslararası ekiplerle giderek daha fazla çalışıyor. Bu dersin amacı, dijital çağda araştırmacı gazetecilik pratiklerini teşvik etmek ve dijital araştırmacı gazeteciliğe yönelik bilgi ve anlayışları derinleştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- dijital metodolojiler kullanarak bir araştırmacı gazetecilik projesi yürütebilir.
- hem geleneksel araştırmacı gazeteciliğe ilişkin hem de yeni gelişen metot ve teknikleri analiz edebilir ve
yansıtabilir.
- araştırmacı gazetecilik kuram ve metodolojisini analiz edebilir ve daha modern teknikleri yansıtmak üzere yeni
yollar geliştirebilir.
- araştırmacı gazeteciliğin organizasyonel ve uygulamalı yönlerini analiz edebilir ve yansıtabilir.
- ulusal ve uluslararası bağlamda veri toplayabilir.
- araştırmacı gazeteciliğe yönelik diğer unsurları analiz edebilir.

Dersin İçeriği

- Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
- İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
- İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
- Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
- Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse, ders izlencesine ve kaynaklara genel bir bakış
2) Dijital çağda araştırmacı gazetecilik
3) Açık kaynak istihbarat ve gazetecilik
4) Kişileri ve sosyal medya hesaplarını araştırma
5) İnternette arama teknikleri
6) Web sitelerini araştırma
7) Fotoğraf ve video doğrulama
8) Coğrafi konum belirleme
9) Ağ analizi
10) Sızıntı gazeteciliği
11) Veri gazeteciliği
12) Sınırlar ötesi işbirliği temelli araştırmalar
13) Projelerin sunumu
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gray, J., Chambers L., Bounegru L. (Ed.) (2018). The Data Journalism Handbook. How Journalists Can Use Data to Improve the News. http://datajournalismhandbook.net/1.0/en/.

https://www.cjr.org/tow_center_reports/guide-to-osint-and-hostile-communities.php
Diğer Kaynaklar: Gray, J., Chambers L., Bounegru L. (Ed.) (2018). The Data Journalism Handbook. How Journalists Can Use Data to Improve the News. http://datajournalismhandbook.net/1.0/en/.

https://www.cjr.org/tow_center_reports/guide-to-osint-and-hostile-communities.php

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14 196
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.