Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
textbook and references
|
2) |
"Salutogenesis" Kavramı
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar
|
3) |
"Salutogenesis" kavramı ve çeşitli disiplinlerle ilişkisi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar
|
4) |
"Salutogenesis" - yapılı çevre tasarım ve üretiminde rolü olan disiplinler ilişkisi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
5) |
Çevreye/mekana ilişkin psikolojik, fizyolojik ve sosyolojik içerikli bir sorunun tespit edilmesi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
6) |
Çevreye/mekana ilişkin tespit edilen sorununun araştırılması, raporlanması ve kısa sunumlar yapılması
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
7) |
Çevreye/mekana ilişkin tespit edilen sorununun araştırma, raporlanma ve sunumların geliştirilmesi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
8) |
Vize sunumları ve proje ilk aşama rapor teslimi - soruna dair kapsamlı araştırma sunumu, rapor teslimi ve kavramsal çözüm önerisi projeye ilk adım
|
Vize sunumları |
9) |
Alan yazın ve uygulama alanlarında tanımlanan probleme değinen yaklaşımlar ve önerilerin tartışılması
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
10) |
Tanımlanmış ve vize sınavında sunulmuş probleme çözüm önerisi olarak gelişecek projenin/makalenin ilk aşamaları - kısa öğrenci sunumları
|
kısa öğrenci sunumları |
11) |
Geliştirilen projenin ve/veya makalenin sunulması - öğrenci sunumları
|
öğrenci sunumları hazırlığı |
12) |
Geliştirilen projenin ve/veya makalenin final için son hazırlıkları ve tartışmaları
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
13) |
final proje/makale sunumları ve final rapor teslimi
|
final rapor teslimi |
14) |
final proje/makale sunumları
|
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
(Eds) M. B.Mittelmark, S. Sagy, M. Eriksson, G. F.Bauer, J. M. Pelikan, B. Lindstro¨m Geir Arild Espnes,2017. The Handbook of Salutogenesis, Springer, Switzerland.
|
Diğer Kaynaklar: |
Maurice B. Mittelmark and Georg F. Bauer (2017) The Meanings of Salutogenesis. The Restorative Environment: A Complementary Concept for Salutogenesis Studies, pp.7-13,
Georg F. Bauer. (2017) The Application of Salutogenesis in Everyday Settings, The Restorative Environment: A Complementary Concept for Salutogenesis Studies, pp.153-158,
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
4 |
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
5 |
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
5 |
4) |
Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. |
4 |
5) |
Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. |
5 |
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. |
3 |
9) |
Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |
3 |