Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikolojiye Giriş
|
|
2) |
İnsan Deneyimi
- Kişilik Teorisi Yaklaşımı hakkında temel bilgiler, bilimsel gözlem, sistematik ve kapsayıcı bir teorinin nasıl geliştirileceği
- Oyuncu psikolojisini ve genel olarak davranışlarını neden önemsiyoruz? |
İzleyin: Meier, S. (2010). Sid Meier's Psychology of Game Design. GDC talk. (77 Mins) |
3) |
Bilgi İşleme ve İnsan Beyni
- İnsan duyularına dayalı genel bir perspektifte beyindeki bilgi işlemenin temelleri ve deneyimleri nasıl etkilediğini anlamak |
|
4) |
Oyunlarda Algı
- Oyuncunun önemini kavramak, oyun testlerinin önemini ve izleyiciyi anlama kavramı
- Algı ve Gestalt ilkeleri ders sırasında tartışılacaktır. |
İzleyin: Robbins, A. (2013). “The art of misdirection”. TED Global (9 mins). |
5) |
İnsan Hafızası ve Dikkat
- duyusal bellek, çalışma belleği ve uzun süreli bellek kavramları
- unutma eğrisi, konsantrasyon, ilişkilendirme ve tekrarlama
- konuyu kapsayan örnek vaka çalışmaları verilecektir |
|
6) |
Motivasyon ve Duygu
- Motivasyon üzerine teoriler
- içsel ve dışsal motivasyon ve bunların oyuncu deneyimini nasıl etkilediği
- Akış Teorisi |
|
7) |
Vize Sunumları: Bilişsel Oyun Analizi |
Vize Projesi: Öğrenciler bir oyun seçecek ve tartışılan kavramları temsil edecek belirli bir bölümü inceleyeceklerdir: Algı, hafıza, dikkat, motivasyon ve duygu. |
8) |
Oyun Kullanıcı Deneyimi
- Kullanıcı Deneyimi alanı hakkında temel bilgiler |
|
9) |
Kullanılabilirlik Sezgiselleri
- Yazılım ve video oyunlarında kullanılabilirlik sezgiselleri öğrencilere tanıtılacaktır |
|
10) |
Oyun Kullanılabilirliği I
- Oyun Kullanıcı Deneyimi için Yedi Kullanılabilirlik Sütunu (sezgisel yöntemler)
- İlk iki sezgisel yöntem (“İşaretler ve Geri Bildirim” ve “Netlik”) açıklanacaktır |
İzleyin: Daw, H. (2017). “The Small Sounds That Make A Big Difference”. TNW Conference. (20 min.) |
11) |
Oyun Kullanılabilirliği II
- Geri kalan sezgisel yöntemler “Biçim İşlevi Takip Eder”, “Tutarlılık”, “Minimum İş Yükü”, “Hata Önleme ve Kurtarma” ve “Esneklik” dahil olmak üzere analiz edilecektir. |
|
12) |
Etkileşimlilik I
- Etkileşim sezgiselliği konuları tartışılacaktır
|
Final Ödevi Hazırlığı -
Öğrenciler bir oyun seçecek ve iki haftalık dönem boyunca yedi kullanılabilirlik sütununa göre analiz etmeye başlayacaklar. |
13) |
Etkileşimlilik II
- Etkileşim sezgiselliği (Oyun Akışı ve Duygu) üzerine kalan konular tanıtılacak
- Oyun akışı, keşif ve oyunlarda öğrenme eğrisi gibi konularda öğrencilere temel bilgiler verilecektir. |
|
14) |
Konuların Tekrarı ve Final Projesi Sunumları |
Proje sunumları hazırlanmalıdır |
Ders Notları / Kitaplar: |
Hodent, C. (2017). The Gamer’s Brain: How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. Boca Raton, FL: CRC Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Madigan, J. (2015). Getting gamers: the psychology of video games and their impact in the people who play them. Ebook.
Gonzalez-Holland, E., Whitmer, D., Moralez, L., & Mouloua, M. (2017). Examination of the Use of Nielsen’s 10 Usability Heuristics & Outlooks for the Future. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting, 61(1), 1472–1475.
Bernhaupt, R. (2010). Evaluating User Experience in Games.
Bernhaupt R. ed: (2016). Game User Experience Evaluation. Cham: Springer International Publishing.
González Sánchez, J. L., & Gutiérrez Vela, F. L. (2014). Assessing the player interaction experiences based on playability. Entertainment Computing, 5(4), 259–267. https://proxy.bau.edu.tr:2061/10.1016/j.entcom.2014.08.006
Aker, Ç., Rızvanoğlu, K., & Bostan, B. (2017). Methodological Review Of Playability Heuristics. Proc. Eurasia Graphics, Istanbul, Turkey, Nov, 405.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
5 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
5 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
4 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
5 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
5 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
5 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
3 |