DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3015 | Oyun Tasarımında Yaratıcı Düşünme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
İDİL İSABEL SUKAN Arş.Gör. ZİYA VOLKAN HACITAHİROĞULLARI |
Dersin Amacı: | Profesyonel bir IP ve anlatı odaklı oyun sahası geliştirme ortamını bir çerçeve olarak kullanarak ve Kullanıcı Deneyimine vurgu yaparak, öğrencilerin düşünme, görme, yorumlama ve değerlendirme yollarındaki temelleri sorgulayabilmeleri ve geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır; herhangi bir ortamda herhangi bir tasarım özetine uygulayabilecekleri yanal çözümler, anlık fikirler ve dinamik geliştirme yapıları dahil edilecektir. Sadece ne düşündüğümüzü değil, nasıl ve neden düşündüğümüzü de araştırarak, Yaratıcı Düşünmenin bir zanaat olduğunu ve uygulandığı takdirde kişisel ve ticari çalışmalarınızın potansiyelini ve etkinliğini ortaya çıkarabilecek güvenilir bir beceri haline gelebileceğini tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Etkili bir lider olmanın ne anlama geldiğini öğrenirken, bir proje yöneticisi, yapımcı veya yönetmen olarak yaklaşarak kendi IP sunumlarını geliştirecek, Storyboard, senaryo yazma, dünya kurma, eskiz, oyuncu yönetme, oyunlaştırma yapıları, komedi geliştirme, anatomi ve hareket mekaniği, sunumlar, saha tasarımı, yazılım ve daha fazlası dahil olmak üzere farklı pratik becerilere derinlemesine dalacak, Post-modernizmden anlatı teorisine; bilişsel göstergebilimden psikolojiye; rasyonaliteden sanat teorisine kadar çok çeşitli teorilerin temellerini öğrenecek, Hem sanatçılar hem de sanatçı olmayanlar için çizim temellerinin yanı sıra hem yazarlar hem de yazar olmayanlar için hikaye anlatımının temellerini kavrayacak, Her seviye için yaratıcı ve profesyonel İngilizce dil becerileri geliştirecek, Araştırma ve uzmanlığın gerçekte ne olduğunu öğrenerek, araştırma yaklaşımları, başarısızlık noktalarını değerlendirme yaklaşımları, sistem tasarlama ve iyileştirme ve nihayetinde ekip oluşturmanın önemi, ilişkiler ve geri bildirim verme ve alma, eleştiri ve kendi çalışmanızı değerlendirme becerilerini geliştireceklerdir. |
Bu ders, herhangi bir ortamda uluslararası profesyonel standartlarda düşünmenizi, geliştirmenizi ve yaratıcı çalışmalar yapmanızı sağlayan pratik, uygulamalı, mutlak bir kasırga niteliğinde bir derstir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma ve Fikir Üretme Gerçek Hayatta Oyunlaştırma | |
2) | Fikir Üretme Teknikleri | |
3) | Karakter Üzerinden Hikaye Anlatımı | |
4) | Görsel Dil | |
5) | SAHA TOPLANTISI 1 | |
6) | Geliştirme ve İterasyon Analizi | |
7) | Anlatı Geliştirme | |
8) | Anlatı Oyunlaştırması | |
9) | SAHA TOPLANTISI 2 | |
10) | HAFTA İÇİ KONTROL | |
11) | İyileştirme ve Genişletme Performans ve Daldırma | |
12) | Kullanıcı Dahiliyeti | |
13) | Fikri Mülkiyet (IP) geliştirme | |
14) | SAHA TOPLANTISI 3 - Tamamlama ve Tepki Ayarları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360131513001929 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 25 |
Sunum | 4 | % 25 |
Projeler | 11 | % 25 |
Final | 1 | % 15 |
Juri | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje | 3 | 24 | 72 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 4 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 5 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 5 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 2 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 1 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 1 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 2 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 4 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 2 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 2 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 3 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 3 |