GAD3015 Creative Thinking in Game DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3015 Oyun Tasarımında Yaratıcı Düşünme Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): İDİL İSABEL SUKAN
Arş.Gör. ZİYA VOLKAN HACITAHİROĞULLARI
Dersin Amacı: Profesyonel bir IP ve anlatı odaklı oyun sahası geliştirme ortamını bir çerçeve olarak kullanarak ve Kullanıcı Deneyimine vurgu yaparak, öğrencilerin düşünme, görme, yorumlama ve değerlendirme yollarındaki temelleri sorgulayabilmeleri ve geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır; herhangi bir ortamda herhangi bir tasarım özetine uygulayabilecekleri yanal çözümler, anlık fikirler ve dinamik geliştirme yapıları dahil edilecektir. Sadece ne düşündüğümüzü değil, nasıl ve neden düşündüğümüzü de araştırarak, Yaratıcı Düşünmenin bir zanaat olduğunu ve uygulandığı takdirde kişisel ve ticari çalışmalarınızın potansiyelini ve etkinliğini ortaya çıkarabilecek güvenilir bir beceri haline gelebileceğini tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Etkili bir lider olmanın ne anlama geldiğini öğrenirken, bir proje yöneticisi, yapımcı veya yönetmen olarak yaklaşarak kendi IP sunumlarını geliştirecek,
Storyboard, senaryo yazma, dünya kurma, eskiz, oyuncu yönetme, oyunlaştırma yapıları, komedi geliştirme, anatomi ve hareket mekaniği, sunumlar, saha tasarımı, yazılım ve daha fazlası dahil olmak üzere farklı pratik becerilere derinlemesine dalacak,
Post-modernizmden anlatı teorisine; bilişsel göstergebilimden psikolojiye; rasyonaliteden sanat teorisine kadar çok çeşitli teorilerin temellerini öğrenecek,
Hem sanatçılar hem de sanatçı olmayanlar için çizim temellerinin yanı sıra hem yazarlar hem de yazar olmayanlar için hikaye anlatımının temellerini kavrayacak,
Her seviye için yaratıcı ve profesyonel İngilizce dil becerileri geliştirecek,
Araştırma ve uzmanlığın gerçekte ne olduğunu öğrenerek, araştırma yaklaşımları, başarısızlık noktalarını değerlendirme yaklaşımları, sistem tasarlama ve iyileştirme ve nihayetinde ekip oluşturmanın önemi, ilişkiler ve geri bildirim verme ve alma, eleştiri ve kendi çalışmanızı değerlendirme becerilerini geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, herhangi bir ortamda uluslararası profesyonel standartlarda düşünmenizi, geliştirmenizi ve yaratıcı çalışmalar yapmanızı sağlayan pratik, uygulamalı, mutlak bir kasırga niteliğinde bir derstir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma ve Fikir Üretme Gerçek Hayatta Oyunlaştırma
2) Fikir Üretme Teknikleri
3) Karakter Üzerinden Hikaye Anlatımı
4) Görsel Dil
5) SAHA TOPLANTISI 1
6) Geliştirme ve İterasyon Analizi
7) Anlatı Geliştirme
8) Anlatı Oyunlaştırması
9) SAHA TOPLANTISI 2
10) HAFTA İÇİ KONTROL
11) İyileştirme ve Genişletme Performans ve Daldırma
12) Kullanıcı Dahiliyeti
13) Fikri Mülkiyet (IP) geliştirme
14) SAHA TOPLANTISI 3 - Tamamlama ve Tepki Ayarları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360131513001929

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 25
Sunum 4 % 25
Projeler 11 % 25
Final 1 % 15
Juri 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 6 24
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 3 24 72
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 4
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 5
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 2
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 1
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 1
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 4
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 2
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 2
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 3
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 3