Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to the course:
Using Game Engines in Film- / Animation-making
What is Virtual Production?
XR as a filmmaking tool and platform |
|
2) |
Deeper look at the gaming technologies used in modern filmmaking and entertainment sector: Tools within Unreal Engine, Unity, Reality Capture by Zero Density, Disguise etc.
|
|
3) |
General principles of storytelling in films & tv vs. in games
Virtual practice of cinematography in game engines
1st Pitching of Midterm project ideas
|
|
4) |
1st classtrip to MGX Film Studios: Virtual Production with led walls |
|
5) |
2nd Pitching of Midterm projects: Explanation of the methodologies
|
|
6) |
History of animatics
Game Engines as Previsualization tools / Machinimas
Start: Greyboxing of the midterm projects
|
|
7) |
Cinematic composition, lighting and mise-en scene examples and methodologies to recrate in game engines
Other technologies: mocap, volumetric capture,
|
|
8) |
XR devices and software used in creating classical filmmaking
vs.
Making immersive films to be watched with XR devices
|
|
9) |
2nd classtrip to MGX Film Studios: Shooting a demo scene
|
|
10) |
Midterm project presentations and feedback & revision sessions
|
|
11) |
Midterm project presentations and feedback & revision sessions
|
|
12) |
Team-building for final projects
Discussion on product ideas and methodologies
|
|
13) |
1st Pitching of Final Project: Idea and the methodology
|
|
14) |
2nd Pitching of the Final Project: First draft of the project
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- The Virtual Production Field Guide, Noah Kadner, presented by Epic Games
Volume 1, 2019:
https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf
Volume 2, 2021:
https://cdn2.unrealengine.com/Virtual+Production+Field+Guide+Volume+2+v1.0-5b06b62cbc5f.pdf |
Diğer Kaynaklar: |
- Filming the Fantastic with Virtual Technology: Filmmaking on the Digital Backlot / Mark Sawicki, Juniko Moody, Routledge; 1st edition (May 21, 2020)
- Virtual Filmmaking – Developing a Learning Model for Teaching Film Production Online: A Creative Practice PhD Dissertation, Dr. Eva Ziemsen (October 17, 2019)
- Virtual Reality Cinema: Narrative Tips and Techniques / Eric R. Williams, Carrie Love, Matt Love, Routledge; 1st edition (February 17, 2021) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
2 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
5 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
4 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
5 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
1 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
2 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
1 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
1 |