GAD2007 2D Game ArtBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2007 2D Oyun Sanatı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP ÇUHADAR ERDOĞDU
Öğ.Gör. KADİR BERAT AKDEMİR
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere tasarımın temellerini ve 2B sanat ve tasarımla yaratıcı problem çözmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler Photoshop'u tasarım ve sanat amaçlı kullanmayı öğrenecek, oyun tasarımı için varlıklar oluşturmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca bir dijital oyunun farklı yönleri için hoş görüntüler ve uygun tasarımın nasıl oluşturulacağını da öğreneceklerdir.
Form, şekil, kompozisyon, ışık ve gölge, renk teorisi, perspektif ve dijital boyama teknikleri bu derste incelenecek olan temel temellerdir. Tasarımın yanı sıra, fotoğraf referanslarının nasıl araştırılacağı ve kullanılacağı, seçilen projeye uygun sahneler ve varlıklar oluşturulması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Şekil ve tasarım dilini değerlendirmeyi;
2. Şekilleri ve oranları ve bunların tasarım üzerindeki etkilerini tanımlamayı;
3. Kavramsal fikirleri etkili bir şekilde görsel materyallere dönüştürmeyi;
4. Dijital oyun tasarım projelerinin çeşitli amaçları ve gereksinimleri için uygun tasarım fikirlerini uygulamayı;
5. Eşsiz ve özgün tasarım fikirleri elde etmek için görüntüleri ve referansları manipüle edin ve bu bulguları bir proje içinde uygulamayı;
6. Yaratıcı bir projenin sınırları içinde çalışmayı;
7. Fikir iletişimi ve hikaye anlatımı için işlevsel, ilginç ve amaçlı kompozisyonlar tasarlamayı;
8. Hikaye anlatımı amacıyla ışık ve aydınlatmayı değerlendirmeyi;
9. Renk teorisini uygulayın ve bilinçli olarak renk paletini tasarlayın veya projeler için renk seçimleri yapmayı;
10. Profesyonel sunumları tanır ve uygular ve sanat ve tasarım materyallerini sunmak için formatlar oluşturmayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu, uygulamalı bir 2D sanat ve tasarım dersidir. Ders yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze derslerde dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatleri içerisinde dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Ders anlatımlarının yanı sıra projeler de derse katkı sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Dönem projesi için bir konsept oluşturulması
2) Photoshop'u bir tasarım aracı olarak kullanma. Moodboard Oluşturma. Dönem projesine başlama demosu Gelecek hafta için sunum hazırlanacak
3) Dönem projesi incelemeleri ve geri bildirim. Karakter tasarımına giriş. Öğrenci sunumları ve geri bildirim.
4) Temel perspektif. Şekiller nasıl gözlemlenir ve kullanılır. Haftanın konusu üzerine demo.
5) Form ve Şekil; ışık ve gölgeler. Haftanın konusu üzerine demo.
6) Renk temelleri ve renk teorisi. Haftanın konusu üzerine demo. Vize sunumları gelecek hafta yapılacak.
7) Midterm Presentations and review. Student presentations and feedback.
8) Sanat ve tasarım için kompozisyon. Çevre konseptleri oluşturma. Haftanın konusu üzerine demo.
9) İleri boyama teknikleri: - Üzeri Boya Tekniği - Fotobozma Tekniği Haftanın konusuyla ilgili demo.
10) Oyunlar için arka plan sanatı. 2D UI Tasarımı. Haftanın konusu üzerine demo.
11) Aydınlatma yoluyla hikaye anlatımı. Mockup sahne oluşturma. Haftanın konusu üzerine demo.
12) Renkler aracılığıyla hikaye anlatımı. Haftanın konusu üzerine demo.
13) Projenin tamamlanması ve Sunum formatları. Haftanın konusu üzerine demo. Final sunumları gelecek hafta yapılacak
14) Proje sunumları ve değerlendirmeleri. Öğrenci sunumları ve geri bildirimler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: ● "Drawing and painting fantasy landscapes and cityscapes” by Rob Alexander;
● “Art Fundamentals: Theory and Practice” by Otto Ocvirk;
● “Picture This: How Pictures Work” by Molly Bang;
● artstation.com/learning - Tons of quality digital art courses and tutorials

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 4 % 30
Final 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 7 7 49
Ödevler 7 1 7
Ara Sınavlar 4 3 12
Final 3 5 15
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 1
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 2
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 1
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 2
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 4
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 2
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 3
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2